CFR Calatori are pierderi de aproape 1 miliard de lei si datorii de peste 1 miliard de lei la nivelul anului trecut. 

Primele masuri luate, in lipsa posibilitatii extinderii activitatii, au fost retragerea de pe sectiile neprofitabile si licitarea acestora catre companii private, pana in prezent fiind atribuite cinci sectii, potrivit sursei citate. 

"Va trebui sa gasim o solutie de ajutor financiar pentru CFR Calatori. Propunerea pe care o voi face Guvernului va fi readucerea subventiei la valoarea din 2011, plata facilitatilor restante catre CFR Calatori si o recapitalizare a acestei companii. Daca nu exista solutii in buget pentru recapitalizare, voi propune un credit pentru aceasta companie, pentru a o aduce pe linia de plutire, in paralel cu eficientizarea activitatii. Eficientizarea activitatii, deocamdata, din cauza faptului ca nu avem posibilitatea achizitionarii unor rame performante, va insemna doar iesirea de pe sectiile pe care avem cele mai mari pierderi. Dupa aceea avem doua variante: ori o recapitalizare anul viitor, impreuna cu accesarea unor fonduri europene, pentru achizitionarea de rame performante, ori gasirea unei solutii de privatizare sau asociere cu o capitalizare privata a acestei companii", a afirmat Relu Fenechiu. 

Ministrul a adaugat ca acestea sunt solutiile pe care le va propune Guvernului in aceasta vara, cand va trebui luata o decizie pe termen mediu si lung pentru CFR Calatori.