Acum incearca sa afle unde s-au dus banii, in conditiile in care in acest an pierderea operatorului aerian va fi de 10 milioane de dolari.

Suma de 180 de milioane de dolari este foarte importanta pentru compania Tarom. Ca sa intelegeti, mai exact, este ca si cum de pe pista au disparut brusc doua avioane Boeing 737 nou noute. Asta in conditiile in care Tarom are in prezent 23 de avioane multe dintre ele destul de vechi.

Sefii companiei Tarom sustin ca in 2008 in conturile companiei erau aproape 1 miliard de lei noi. Incepand cu 2009, banii au inceput sa se topeasca. Cu cate 200, 300 de milioane de lei anual. Asa se face, spun managerii privati, ca in 2012 mai erau in jur de 200 de milioane de lei noi.

"Pana in 2012 a scazut acest cont cu aproximativ 800 de milioane de lei. Ca si cum fiecare dintre noi avem un cont curent si vrem sa ne cumparam un frigider, un televizor, un avion. Astfel s-a gandit la momentul respectiv, nu stim pe ce s-au dat acesti bani dar au disparut practic din visteria TAROM", spune Tiberiu Ticlea, director administrativ Tarom.

Potrivit conducerii Tarom, in acel moment, compania era printre putinele din lume care si-ar fi permis sa cumpere cu banii jos doua avioane noi. Asta pentru ca banii erau in depozite, in titluri de stat - adica instrumente financiare ce puteau fi convertiti in valuta in scurt timp. Pentru ca angajatii din contabilitatea companiei nu au putut sa spuna unde s-au evaport milioanele, urmeaza un audit.

"Suntem in primele etape ale investigatiei, vrem sa vedem pe ce s-au cheltuit acesti bani. Sa vedem daca au fost legale, oportune, reale. Din ce se vede nu s-au folosit cum trebuie, dar daca se foloseau cum trebuie nu eram in aceasta situatie", mai spune Tiberiu Ticlea, director administrativ Tarom.

Adica in situatia de a contabiliza pierderi in fiecare an. Ce-i drept, aceste pierderi s-au redus in ultima perioada - de la aproape 100 de milioane de dolari, la 10 milioane in 2015. Sefii companiei promit insa ca anul viitor Tarom va fi pe zero, adica nu va mai avea pierderi.