Sesizat de conducerea companiei Lufthansa, un tribunal pentru litigii de munca din Frankfurt a decis miercuri ca a 13-a greva din ultimele 18 luni declansata de sindicatul pilotilor Vereinigung Cockpit este ilegala deoarece nu este directionata spre atingerea unui obiectiv concret vizand salariile ci pare mai degraba directionata spre blocarea planurilor companiei Lufthansa de a-si extinde subsidiarele low-cost. 

Deocamdata nu este clar care vor fi efectele deciziei tribunalului asupra traficului aerian.

Lufthansa va putea opera numai 500 dintre cele 1.520 de curse aeriene planificate miercuri, dupa ce greva inceputa marti la zborurile pe distante lungi a fost extinsa si la cele pe distante scurte si medii, fiind afectati aproximativ 140.000 de pasageri. 

Compania a dat asigurari ca toate cursele aeriene ale subsidiarelor sale - Germanwings, Swiss, Austrian Airlines si Brussels Airlines - vor opera normal. 

Grevele repetate au costat Lufthansa peste 300 milioane de euro.

"Nu putem exclude noi greve saptamana aceasta. De asemenea, sunt posibile noi actiuni de protest in urmatoarele saptamani", a avertizat purtatorul de cuvant al sindicatului Markus Wahl. 

Sindicatul german al pilotilor, Cockpit, a anuntat marti ca extinde pana miercuri greva de la Lufthansa, dupa ce, in ziua anterioara, au fost anulate 84 de zboruri pe distante lungi, din cauza disputelor privind salariile, beneficiile si reducerile de costuri, transmit Deutsche Welle si Reuters.

Pasagerii afectati de greva vor fi dirijati spre alte companii aeriene, a anuntat Lufthansa. 

Actiunile de protest au costat numai anul acesta Lufthansa aproximativ 100 de milioane de euro. 

Conducerea Lufthansa vrea sa reduca costurile transferand lunar un avion Germanwings catre o noua divizie low-cost numita Eurowings, cu sediul in Austria, unde nu se aplica legislatia muncii din Germania. 

Purtatorul de cuvant al Cockpit, Markus Wahl, a afirmat ca, pe durata negocierilor, directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, a refuzat sa intarzie relocarea locurilor de munca.

Sefii Lufthansa au respins sugestiile sindicatului privind modul in care pot fi realizare economii de o jumatate de miliard de euro, ceea ce arata ca firma vrea sa incalce acordurile colective existente si sa slabeasca sindicatul, a apreciat Wahl, avertizand ca sunt posibile si alte actiuni de protest in aceasta saptamana. 

Cockpit se opune intentiei conducerii Lufthansa de a elimina sistemul de pensionare anticipata, care le permite pilotilor sa iasa la pensie la 55 de ani. Astfel, pilotii de la Lufthansa vor sa mentina posibilitatea de a se pensiona anticipat la 55 de ani, cu 60% din salariu, inainte de a ajunge la varsta oficiala de pensionare de 65 de ani.

Sindicatul a fost de acord cu majorarea varstei medii de pensionare a pilotilor la 60 de ani. 

Lufthansa se confrunta cu dificultati, in urma concurentei venite de la companiile low-cost, precum easyJet si Ryanair, si a companiei Etihad, din orientul Mijlociu, care a preluat o participatie in grupul german Air Berlin.