Noul director general al CFR Infrastructura spune ca furturile nu mai pot fi tolerate, asa ca s-a hotarat sa ia taurul de coarne.

"Am contactat ambasada Americii si ambsada Israel sa ne propuna companii in domeniu sa vedem ce putem face. Daca americanii si israelienii nu stiu despre "security" si despre "safety" cine sa stie ?", explica Dimitrios Sophocleous, director general Compania Nationala CFR S.A.

Americanii si israelienii confirma si spun ca vor cauta sa ajute CFR cu cele mai bune firme de securitate.

CFR contabilizeaza mii de furturi anual. In februarie, 6 indivizi au fost prinsi la Simeria, in timp ce incercau sa vanda la fier vechi componente de la vagoane si macazuri.

 "Paguba totala in toata tara 10,5 milioane de euro. 70 la suta din asta era intre Bucuresti si Constanta. O sa fie un timp in curand in care o sa avem aceeasi problema in coridorul IV, restul, Bucuresti-Curtici. Si vorbim in total despre 660 kilometri”, spune Sophocleous.

Pe linia Bucuresti-Constanta trenurile ar trebui sa circule cu 180 de kilometri pe ora, dar n-au mai mult de 60, pentru ca semnalizarile au disparut. Iar trenul intercity sta si acum in depou. Furturile sunt profitabile pentru hoti, pentru la linia a fost modernizata, iar componentele sunt scumpe.

Pana vine ajutorul de la americani sau israelieni, CFR asteapta bani de la guvern pentru a plati jandarmeria sa pazeasca linia ferata.