Potrivit ministrului, în prezent există peste 500 de restricţii de viteză, „aproape că avem mai multă cale ferată cu restricţii decât cale ferată bună”.

„(Trenul - n.r.) merge mai încet, uneori, decât nu în secolul XX, chiar decât în secolul XIX”, a spus ministrul Lucian Şova miercuri seară, într-o emisiune la România Tv, potrivit News.ro.

Acesta a susţinut că pe liniile de cale ferată din România există peste 500 de puncte cu restricţii de viteză şi a afirmat că vrea să aducă sistemul de transport feroviar „măcar la standardul din 1989”, folosind nu doar fonduri europene, ci şi bugetul CFR Infrastructură.

Toate ţările civilizate investesc în infrastructura de transport feroviar, nu aşteaptă numai fonduri europene. Noi am fost dependenţi în ultimii ani exclusiv de fonduri europene. Eu am promovat ideea şi a câteva rezultate apropo şi de ultima rectificare bugetară, în sensul de a aloca fonduri pentru modernizarea şi segmentelor de cale ferată, sau măcar aducerea lor la standardul din 1989 prin eliminarea restricţiilor. Dacă puteţi să credeţi, deşi nu se cunoaşte deloc, pentru că sunt peste 500 de restricţii de viteză astăzi pe infrastructura feroviară din România. Cu resurse proprii, CFR Infrastructură până astăzi a eliminat 192 de restricţii dedicate unor anumite puncte în care trenul trebuia să circule cu viteze sub cea normată. Practic, aş putea spune, de manieră metaforică, aproape că avem mai multă cale ferată cu restricţii decât cale ferată bună. Are capacitatea CFR Infrastructură de a lucra la aceste reparaţii cu resurse proprii şi în condiţiile acestea elimini practic timpii pierduţi cu licitaţiile şi cu contestaţiile”, a spus Lucian Şova.

Citește și: Într-o lume în care trenurile merg cu 400 km/oră, ale noastre circulă mai prost ca acum 80 de ani. Reportaj de pe ruta București-Buzău, călătorie care durează cu 40 minute mai mult ca în 1938

Acum 75 de ani, România se lăuda cu una dintre cele mai moderne rețele de căi ferate din lume. Astăzi doar bucata dintre București și Ploiești este modernizată. Dacă în Franța sau Italia trenurile străbat 400 de kilometri în două ore, noi ne chinuim să facem două ore pe 130 de km. Dacă avem noroc.

Până la Buzău, trenul Inter Regio a făcut două ore și 10 minute, cu 40 de minute mai mult față de durata pe care o avea o călătorie identică în anul 1938.

Acum trenurile circulă cu o viteză medie de 45 de kilometri pe ora, cu 15 kilometri mai putin față de 1989. Pe distanțele lungi problemele sunt și mai mari. De la București la Baia Mare se fac 14 ore cu trenul, cu 4 ore mai mult ca în 1989.