Investitia se va derula pe o perioada de patru ani si va fi finantata printr-un imprumut de la Banca Europeana de Investitii, bugetul de stat si surse proprii ale Metrorex.

"Metrorex a propus revizuirea solutiilor tehnice pe zona Zarea-Laromet (Laminorului), extensia Tronsonului II pana in zona Lacului Straulesti precum si realizarea extinderii dispeceratului central (centru operational) si amenajarea terenului la suprafata printr-un nod intermodal in Zona Straulesti - parcare si autogara pentru calatorii periurbani cu metroul", se arata intr-un proiect de HG, elaborat de Ministerul Transporturilor.

In prezent, Magistrala 4 de metrou are patru statii (Gara de Nord 2, Basarab 2, Grivita si 1 Mai), iar in luna iulie vor fi puse in functiune alte doua (Pajura si Parc Bazilescu). Viitoarele doua statii sunt Laminorului si Lac Straulesti.

Capacitatea de transport a tronsonului va fi de 50.000 de persoane pe ora pe fiecare sens, iar Magistrala 4 va avea o lungime totala de 7,8 kilometri si opt statii.

Autoritatile intentioneaza sa dezvolte transportul subteran cu metroul, astfel incat cel de suprafata sa devina complementar.

"De asemenea, se are in vedere realizarea unui sistem de transport integrat si neconcurential, iar prin implementarea unor poli de schimb cum va fi cel de la Lac Straulesti se va stimula renuntarea benevola la folosirea automobilelor personale in favoarea transportului in comun pentru deplasarile intraurbane", se specifica in proiectul de act normativ.

Reteaua de metrou din Bucuresti are o lungime de 67 de kilometri, patru magistrale si 49 de statii. Recent, Metrorex a atribuit lucrarile pentru constructia Magistralei 5, care urmeaza sa fie pusa in functiune in 2014.