"In Gara de Nord investitiile sunt uriase. In prezent se deruleaza discutii pentru un proiect mare privind modernizarea Garii de Nord, dar nu pot sa avansez cifre exacte, pentru ca inca suntem in studiu. Se intentioneaza ca, in colaborare cu o firma belgiana, sa existe un acord intre Guvernul Romaniei si Guvernul Belgiei, sa se faca investitii pe fonduri europene in Gara de Nord, in sensul ca aceasta gara sa nu mai fie terminus, ci gara de tranzit", a spus George Micu.

El a precizat ca acest lucru inseamna ca toate liniile din gara vor trebui ingropate, vor fi subterane, si astfel tot spatiul va fi utilizat comercial mult mai bine, asa cum se intampla in toate marile capitale europene.

"Se intentioneaza sa se faca legatura cu Gara Baneasa si Gara Progresul, astfel incat sa se faca tranzit prin Gara de Nord. Proiectul presupune peste 1,5 miliarde de euro. Este doar un studiu de fezabilitate care se va putea pune in practica doar prin colaborare cu cineva care are deja un asemenea proiect, care functioneaza in alte capitale ale lumii. Nu trebuie sa mai inventam noi lucruri", a adaugat George Micu.

Directorul general al CFR SA a mai aratat ca exista un plan de dezvoltare care "va fi pus in practica incet-incet", adaugand ca aspectul garii a mai fost imbunatatit in ultimul timp prin salubrizare, asigurarea pazei si, acum, inaugurarea statiei autorizate de taxi.

"Si eu as vrea sa avem trenuri de mare viteza, sa avem circulatie mai mare, dar ganditi-va ca in ultimii 20 de ani investitiile in calea ferata au fost mult prea mici fata de nevoi. Acum se reporneste acest proces", a precizat Micu.

Intrebat cand va creste viteza trenurilor din Romania, George Micu a spus ca acest lucru se va face progresiv si doar daca vor exista investitii sustinute s-ar putea sa avem in zece ani trenuri care sa circule cu 160 de kilometri pe ora.

Calatorii din Gara de Nord pot comanda taxiuri prin dispozitive touchscreen

Calatorii din Gara de Nord pot comanda de sambata taxiuri prin patru dispozitive touchscreen, masura fiind luata pentru a nu mai exista probleme de genul celor produse de taxiurile "pirat", a anuntat, sambata, directorul general al companiei CFR SA, George Micu.

Cele patru dispozitive touchscreen sunt amplasate la intrarea/iesirea din Gara de Nord, in zona coloanelor, unde functioneaza si zona de imbarcare/debarcare a calatorilor, aceasta fiind supravegheata video si delimitata prin doua bariere automate, care vor permite doar accesul taxiurilor autorizate.

Directorul general al Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA a declarat, la inaugurarea Statiei Oficiale de Taxi, ca aceasta masura a fost luata pentru a creste siguranta celor care ajung in zona Garii de Nord ca pot sa comande un taxi sigur, autorizat, fara sa mai aiba probleme de genul celor generate de taximetristii pirat.

"Acest serviciu nu costa nimic in plus si da posibilitatea calatorilor sa aiba cele mai bune preturi, putand sa isi aleaga de pe ecran compania pe care o doresc. Deocamdata sunt doar doua companii, in curand vor fi trei. Toate celelalte companii care vor dori sa acceseze acest serviciu sunt libere sa o faca, pentru ca se va asigura un acces liber pentru toata lumea", a mai spus George Micu.

Intrebat de ce a fost desemnata castigatoare o companie de taxi, directorul CFR SA a spus ca nu a existat o restrictie in acest sens, conditia impusa fiind doar sa fie o companie care sa asigure acces sigur in zona, controlat, astfel incat sa nu mai existe probleme cu taximetristii pirat.