Cei 109,7 milioane de pasageri transportati anul trecut de Lufthansa au fost devansati de cei 117 milioane de pasageri pe care Ryanair a anuntat saptamana trecuta ca i-a transportat in 2016, in crestere cu 15% comparativ cu 2015.

Majoritatea companiilor aeriene low-cost au inregistrat o crestere puternica a numarului de pasageri transportati in 2016, Norwegian Air Shuttle raportand o crestere de 14% pana la 29 milioane de pasageri, Wizz Air o crestere de 19% pana la 22,7 milioane de pasageri iar EasyJet o crestere de 6,6% pana la 74,5 milioane.

In incercarea de a recupera o parte din cota de piata pierduta in Europa, Lufthansa si-a propus sa isi extinda marca low-cost Eurowings, gratie preluarii Brussels Airlines si a unui acord de a inchiria avioane de la Air Berlin. In replica, Ryanair si-a propus sa se extinda pe piata din Germania, urmand ca din vara acestui an sa inceapa sa opereze zboruri de pe aeroportul din Frankfurt, principala baza de operatiuni a Lufthansa.

Chiar daca a transportat mai putini pasageri decat Ryanair, Lufthansa a ramas cel mai mare transportator aerian din Europa in functie de venituri pentru ca ofera mai multe zboruri pe distante luni si are propriile sale divizii de catering si mentenanta a avioanelor.

Anterior, compania aeriana franco-olandeza Air France-KLM a raportat o crestere de 4% a numarului de pasageri pana la 93,4 milioane, gratie diviziei low-cost Transavia, care a transportat cu 23% mai multi pasageri. De asemenea, grupul IAG a transportat 100,6 milioane pasageri in 2016, cu 14% mai mult decat in 2015.

Ryanair opereaza 21 de rute de pe aeroporturile din Romania, respectiv Timisoara, Bucuresti si Craiova.