Intr-un document prezentat presei, ministerul Transporturilor se angajeaza sa construiasca cei peste 650 de kilometri noi de autostrada pana in 2030.

De altfel, din masterplan - dispare autostrada Sibiu-Pitesti, iar in locul acesteia va fi construit un drum expres. Ramane insa autostrada Bucuresti - Brasov. Cu alte cuvinte, vom traversa muntii prin Valea Prahovei.

Pe de alta parte, specialistii de la ministerul Transporturilor au decis ca vom iesi din tara pe autostrada prin doua puncte din vestul tarii: pe la Nadlac si pe la Bors.

"Pe Nadlac o sa iesim anul viitor cu siguranta si Aradul si Timisoara, si poate chiar si Deva... deci o zona importanta a tarii va iesi pe autostrada din Romania. Pana in 2016 cu siguranta va fi terminata si iesirea Suplacu de Barcau - Bors", a spus Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Pe hartie lucrurile stau bine. In practica, insa, castigatorii licitatiei tronsonului Comarnic - Brasov nu au inca finantare pentru proiect, alte tronsoane de autostrada au acumulat ani de intarzieri, iar in acest an vor fi date in exploatare doar 60 de kilometri de autostrada, fata de 100 planificate la inceputul anului.

Pentru a ajunge la un total de peste 1.200 de kilometri de autostrada in 16 ani, tara noastra ar avea nevoie de peste 6 miliarde de euro. Adica pretul autostrazilor ar fi de 10 milioane de euro pe kilometru construit.

In plus, ar urma sa avem peste 2.200 de kilometri de drumuri expres, pe care se poate circula cu 100 de kilometri pe ora.

Documentul strategic a costat 2 milioane de euro, dar ar putea suferi modificari in urma dezbaterilor publice. Miercuri va fi prezentat in Parlament de ministrul Transporturilor.