Taxa va fi platita pe traseul Pitesti - Constanta, avand un nivel de trei euro la suta de kilometri, a aratat ministrul. Acelasi nivel de taxare a fost estimat si pentru autostrada Comarnic - Brasov, care ar putea fi finalizata in 2016-2017.

"Calculele de taxare s-au facut numai pentru Comarnic - Brasov. Dincolo, la centura de Sud, proiectul este scos direct ca avand concesiune de la Pitesti pana la Constanta, deci concesionarul trebuie sa construiasca centura Sud, care are 48 de kilometri, si ia in concesiune de la Pitesti la Constanta. (…) Prima etapa din concesiunea Pitesti - Constanta cu constructie centura Sud este reabilitarea a peste 30 de kilometri de pe autostrada Bucuresti - Pitesti. Acolo va intra cu taxa de la Pitesti pana la Constanta, in acelasi regim, 3 euro pe suta de kilometri", a spus Sova.

Premierul Victor Ponta a anuntat in august ca soferii care vor circula pe autostrada intre Pitesti si Constanta vor fi obligati sa achite o taxa, iar din banii astfel colectati vor fi acoperite costurile de modernizare a centurii de sud a Capitalei.

In primavara acestui an, Sova, declara ca tronsoanele de autostrada Comarnic-Brasov si Craiova-Pitesti, precum si centura sud a Bucurestiului vor fi taxate dupa intrarea in exploatare, iar cuantumul taxei se va baza pe un calcul de 3 euro pe suta de kilometri.

Sova: "Din banii pe care ii avem nu putem acoperi toate problemele de siguranta a circulatiei"

Soselele din Romania au probleme care pot afecta siguranta circulatiei, de la cele legate de parapeti si stalpii de protectie pana la indicatoare sau marcaje, acestea neputand fi rezolvate in totalitate din lipsa banilor, afirma ministrul pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova.

El a afirmat ca deocamdata CNADNR nu are in plan contractarea unor asigurari.

O tanara care si-a pierdut mana dreapta intr-un accident rutier a obtinut, la Tribunalul Bucuresti, daune morale de la CNADNR de un milion de euro. Georgiana Elena Ghegeliu a dat in judecata Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania si Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov in aprilie 2012, la Tribunalul Bucuresti, dupa ce si-a pierdut mana dreapta in urma unui accident rutier petrecut in 2006.

"Nu stiu care a fost situatia acolo, normal ca imi pare foarte rau pentru ce i s-a intamplat. O sa vedem decizia finala a Tribunalului, vom plati in mod evident despagubirea", a spus Sova, intrebat despre acest caz.

Pe de alta parte, ministrul a afirmat ca stalpul din mijlocul centurii de sud a Craiovei, surprins de jurnalisti la finele lunii octombrie, a fost inlaturat, mutarea acestuia figurand in programul de lucrari, si a subliniat totodata ca niciun drum nu este deschis circulatiei cu probleme legate de utilitati.

Nu stie cat va genera acciza de 7 eurocenti la carburanti

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, nu stie deocamdata cat va genera acciza de 7 eurocenti la litrul de carburant, dar spune ca si-ar dori ca din suma colectata sa fie finantate doar autostrazile, nu si drumurile nationale.

"Nu stiu eu cel putin, nu am idee la acest moment, care va fi suma colectata din acesti 7 eurocenti. Sunt mai multe discutii (...). Dorinta este sa se finanteze fie autostrazi, altii sustin sa se finanteze autostrazi si drumuri nationale. Daca ma intrebati, ca opinie personala, eu as vrea sa finanteze numai autostrazi", a spus Sova, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV.

El a aratat ca taxa va intra in buget, iar intentia politica este ca din ea sa fie finantate integral autostrazi sau autostrazi si drumuri nationale, discutiile legate de acest aspect fiind tehnice.

"In Legea Finantelor Publice functioneaza doua principii foarte clare: primul este acela al neafectarii veniturilor bugetare, deci nu ai voie sa afectezi, sa spui «Venitul X va finanta cheltuiala Y» si principiul anualitatii, in sensul ca toate le raportezi la cheltuielile totale anuale. Daca respecti aceste doua principii este imposibil din punct de vedere tehnic sa spui «Acesti bani se duc acolo»", a spus Dan Sova.

Sova a precizat, raspunzand unei intrebari din partea moderatorului, ca nu este in masura sa ofere garantii legate de utilizarea banilor.

Acciza va fi introdusa la litrul de benzina sau motorina, banii astfel colectati urmand sa fie varsati intr-un fond special destinat investitiilor in infrastructura rutiera.