Sustinuta de un antreprenor in domeniul roboticii si al jocurilor video si de producatorul de componente auto Baleo, Navya participa la o investitie de 1 milion de dolari intr-o fabrica din Saline, Michigan, pentru asamblarea de vehicule electrice destinate pietei americane.

Actuala fabrica a Navya, din Lyon, Franta, a efectuat curse demonstrative cu 50 de navete in locuri ca Aeroportul londonez Heathrow si cartierul de afaceri francez La Defense, unde isi au birourile companii precum Societe Generale, Axa si Allianz.

”Intreaga lume se pozitioneaza pe piata, producatorii de componente auto, primariile, guvernele, dar nimeni nu are o viziune clara despre cum va arata conducerea autonoma. Desigur ca vom concura direct cu Uber, Mercedes si altii, dar vom fi mai rapizi”, a afirmat intr-un interviu directorul general al Navya, Christophe Sapet.

Startup-ul se alatura unei serii de companii care exploreaza conducerea autonoma, de la Google la HERE si producatorii auto traditionali.

Numeroase vehicule includ functii de asistenta a soferului pe autostrazi sau pentru parcare, dar conducerea autonoma integrala este un obiectiv pe termen lung.

Navya anticipeaza ca va vinde circa 450 de mini-autobuze autonome pana la sfarsitul anului viitor, o treime in SUA, unde a livrat deja cateva pentru transportul in campusul Universitatii Michigan.

Intre posibilii clienti se numara orasele, universitatile si companiile care vor sa transporte personal.

Actualul model de vehicul, numit Arma, are o capacitate de 15 pasageri si o viteza maxima de 16 mile pe ora. Computerul acestuia foloseste un mix de semnale de geolocalizare, senzori, camere si radare pentru a scana si interpreta mediul inconjurator.

Miniautobuzul circula de fapt cu circa 3 mile pe ora, la fel ca un pieton, dar atrage pasagerii care fie vor sa evite ploaia, fie au bagaje, fie sunt doar curiosi. Robotul, monitorizat de la ditanta de o echipa de ingineri, invata noi competente pe parcurs.