Primul lot este construit de asocierea italo-germana Astaldi-Max Boegl, iar directorul de proiect, Adrian Adler, a declarat ca lucrarile sunt in grafic si ar putea fi incheiate in luna decembrie, fata de termenul contractual, care este 22 ianuarie 2015, scrie Mediafax.

Potrivit lui Adler, tronsonul cuprins intre frontiera cu Ungaria si Pecica ar trebui finalizat mai devreme pentru ca pe timpul iernii nu vor mai fi conditii meteo prielnice pentru lucrari.

Directorul de proiect si reprezentantul firmei care asigura consultanta, Ionut serban, au declarat ca in acest moment s-a executat 20 la suta din contractul obtinut la sfarsitului anului 2013 de catre asocierea italo-germana.

Adler a explicat ca lucrarile efectuate anterior de Romstrade au suferit degradari importante, astfel ca procentul de 39 din executia lotului la momentul rezilierii contractului cu Romstrade nu s-a mai confirmat in teren la momentul reluarii lucrarilor.

"Au existat degradari la terasamente si fundatii, din cauza ca nu s-au facut conservari si s-a scurs timp indelungat de la oprirea lucrarilor pana la reluarea acestora. Degradarile au fost remediate de catre antrepenorul care a castigat contractul la sfarsitul anului trecut", a declarat Adrian Adler.

Conform sursei citate, pe santier sunt peste 300 de muncitori si 150 de utilaje, iar in august 50 la suta din contract va fi executat.

Adler a precizat ca, din informatiile pe care le are din Ungaria, lucrarile care se desfasoara intre Mako si frontiera cu Romania la Coridorul IV Pan-european vor fi incheiate in luna noiembrie, conform contractului, astfel ca la inceputul anului viitor s-ar putea face conexiunea cu autostrada din Romania.

Referitor la lotul doi, cuprins intre Pecica si Arad, Ionut serban a declarat ca procedurile de atribuire a contractului sunt in derulare, iar in acest caz nu se poate estima termenul de finalizare a lucrarilor si nici procentul de degradare a lucrarilor deja executate, urmand ca in acest sens sa se faca o noua expertiza dupa atribuirea contractului.

Constructia Autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate.

CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, si a atribuit, in decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat in vara anului trecut contractul de proiectare si executie al lotului doi dupa falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii este de 84,75%.

CNADNR asteapta pana la 23 iulie ofertele constructorilor interesati sa finalizeze executia lotului doi al Autostrazii Nadlac-Arad, ramas neterminat dupa falimentul Alpine, si estimeaza ca va plati pana la 177,4 milioane lei (40,3 milioane euro), inclusiv TVA, pentru acest contract.