Constructorul autostrazii Nadlac-Arad si conducerea CNADNR au decis sa deschisa circulatiei 28 de kilometri din soseaua de mare viteza, dupa ce lucrarile la partea carosabila au fost incheiate pe lotul I.

Se poate circula acum intre Nadlac si Pecica, insa la ambele capete ale soselei de mare viteza soferii vor cobori pe DN7.  La frontiera, autostrada se termina, urmand ca abia in luna iunie 2015 sa se faca jonctiunea cu autostrada din Ungaria, care este in lucru.

La Pecica, soferii pot urca pe autostrada de pe DN7, existand un sens giratoriu.  Pentru a se putea da in folosinta acest tronson de 28 de kilometri, constructorii au realizat sase kilometri din lotul II, cuprins intre Pecica și Arad. 

"Lucrarile care mai sunt de realizat pe lotul I permit desfasurarea circulației rutiere in siguranța. Circulatia va fi permisa diferentiat. Astfel, pe sensul Arad - Nadlac vor circula doar vehicule sub 7,5 tone, pentru ca pe drumul de legatura intre autostrada si vama exista o singura banda pe sens, iar tirurile nu pot astepta controlul de frontiera acolo pentru ca ar bloca drumul", a declarat directorul proiectului autostrazii Nadlac-Arad, Adrian Adler. 

El a spus ca se vor continua lucrarile pe lotul II, cu termen de finalizare la sfarsitul lunii iunie 2015, perioada in care ar urma sa fie finalizata si autostrada din Ungaria cuprinsa intre Nadlac si Mako. 

Termenul de finalizare al lotului I este sfarsitul lunii ianuarie 2015, dar lucrarile care mai au loc sunt in afara partii carosabile, precum la garduri sau scurgeri pluviale. 

Pana la finalizarea proiectului, soferii vor putea circula cu cel mult 100 de kilometri la ora, conform indicatoarelor de restrictionare a vitezei amplasate. 

Prezent la deschiderea acestui segment din coridorul IV pan-european, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a spus ca dupa ce a parcurs soseaua in inspecție a constatat ca "lucrarile pot fi considerate de calitate".