Diviziile low cost ale companiilor clasice ofera un mare avantaj, bilete ieftine. Exista insa si capcane pentru buzunarele pasagerilor. Check-in-ul in aeroport, bagajele de cala, chiar si imbarcarea rapida va costa in plus. Mai mult, companiile low cost aleg sa aterizeze pe aeroporturi mici, departe de oras. As ca ar fi bine sa puneti bani deoparte pentru taxi.

De exemplu, in Londra, in loc sa aterizati pe Heathrow, veti ateriza pe Luton, la cel putin 50 de kilometri distanta. La Paris, in loc de Charles De Gaulle, o sa popositi pe Beauvais, adica la 80 de kilometri distanta.

Pana sa ajungeti insa la destinatie, mare atentie la detalii. Un pasager, de exemplu, a aflat ca bagajul sau de mana este prea mare si trebuie sa plateasca pentru cala. Un altul a platit o taxa speciala pentru ca tichetul de imbarcare ar fi fost completat gresit online.

Cu toate aceste dezavantaje companiile low-cost au succes, iar marii operatori din Europa au deja divizii. Ministrul Transporturilor spune ca directorul general al Tarom i-a facut o astfel de propunere.

Toata discutia privitor la aceasta companie se va desfasura intr-o luna de zile pe seama planului de management. Daca e plus un leu care intra in buzunar, nu pleaca din buzunar, e perfecta ideea", a comentat Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Pana atunci, ministrul de resort spune ca Tarom trebuie sa rezolve o problema de eficienta. Daca o companie low cost are un salariat la 7.000 de calatori, ai nostri au un salariat la 1.500 de calatori. Cu alte cuvinte, costurile cu personalul sunt de 5 ori mai mari.