"Obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare cu posibilitatea realizarii unui pasaj rutier suprateran prin care sa se realizeze o legatura rutiera mai rapida intre Soseaua Mihai Bravu si Splaiul Unirii. Scopul proiectului il reprezinta descongestionarea traficului din zona intersectiei Soseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Vacaresti", se arata in anuntul de atribuire al institutiei, potrivit Mediafax.

Contractul a fost atribuit la finele lunii august, prin licitatie restransa accelerata, asocierii Astaldi Spa - Astalrom SA, ambele parte a grupului italian de constructii. 

Primaria a primit trei oferte pentru acest proiect, estimat initial la 126,9 milioane lei, fara TVA.  Termenul pentru finalizarea lucrarilor este de 15 luni de la data atribuirii contractului. 

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat la sfarsitul lunii iulie ca in perioada august-septembrie incep sau reincep lucrarile la pasajul suprateran Mihai Bravu, pasajele subterane Piata Presei Libere si Piata Sudului, iar pana la sfarsitul anului si la pasajul denivelat suprateran Grigorescu-Splai Dudescu. 

Lucrarile la pasajul suprateran Mihai Bravu-Splaiul Unirii au inceput in ianuarie 2011, contractul atribuit Romstrade la finele anului anterior avand o valoare de 96,8 milioane lei, fara TVA.  La sfarsitul lunii ianuarie 2013, municipalitatea a primit din partea consilierilor generali dreptul de a contracta servicii de consultanta, asistenta si reprezentare juridica pentru a identifica posibile creante rezultate in urma rezilierii contractului cu compania controlata de Nelu Iordache. 

Astaldi este unul dintre cei mai activi constructori pe piata locala, printre proiectele de referinta numarandu-se Arena Nationala, Pasajul Basarab si Magistrala 5 a metroului bucurestean, precum si constructia unor tronsoane de autostrada.