Ponta a aratat ca, inaintea intalnirii cu presedintele Bancii Europene de Investitii (BEI), a avut, impreuna cu ministrul Finantelor si ministrul pentru Buget, o discutie cu conducerea Metrorex si directorii celor doua companii care lucreaza la acest proiect, Astaldi si Max Bogel, si s-a putut convinge ca lucrarile continua.

"M-am convins exact de la reprezentantii companiilor ca nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finantare pentru acest proiect va continua sa fie asigurat. In primul rand, avem in continuare inca 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmeaza sa fie accesat intr-un calendar care sa se incadreze si in obligatiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate", a sustinut prim-ministrul, citat de Mediafax.

Acesta a adaugat ca valoarea investitiei se ridica la 1,2 miliarde euro, suma egala cu cea necesara pentru constuctia autostrazii Bucuresti-Comarnic.

BEI a acordat Romaniei o finantare de 465 milioane euro pentru proiectarea si constructia acestei linii de metrou.

Cu o lungime totala de aproximativ sase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece statii, la Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor, si va acoperi, in principal, un bazin cu un numar de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 si 6 ale Capitalei.

Primele trenuri pe linia 5, de la Raul Doamnei si de la statia Valea Ialomitei, pana la Eroilor, ar trebui puse in functiune in cursul anului 2015.