Conform hartilor prezentate astazi de ministrul Ioan Rus, sustinut de premierul Victor Ponta, pana in 2016 vom circula pe autostrada de la Nadlac - punct de intrare in Romania, si pana la Sibiu. Ce-i drept, in zona se lucreaza.

Nu se stie insa cand vom avea totusi autostrada de la Sibiu si pana la Pitesti. Peste doua saptamani vom afla cine a castigat licitatia pentru constructia celor 115 km. Toti atunci si un ipotetic termen de finalizare. Bineinteles daca nu vor fi din nou contestatii, rezilieri, probleme la proiectare, executie, calamitati naturale ori depasiri de costuri.

De altfel, premierul Ponta vrea un acord semnat de toate partidele. De ce? Pentru ca, spune el, fiecare ministru a inceput alte proiecte ignorand ce au facut predecesorii lui. "Vin ministri care au idei crete. Sa batem in cuie masterplanul. Banisori exista", spune Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Pe harta e bine conturata si autostrada Comarnic-Brasov. Un vis pentru soferii care saptamana de saptamana traiesc un cosmar pe Valea Prahovei. Insa si in cazul acestui proiect important sunt probleme. Guvernul a anuntat termen final pentru semnarea contractului - 15 februarie si inceperea lucrarilor - 15 aprilie.

Cei care vor sa mearga mai departe, spre Bucuresti, tot pe autostrada, mai au de asteptat. Pentru bucata Comarnic-Ploiesti nu exista nici studii de fezabilitate. Si chiar daca de la Ploiesti spre Bucuresti avem aproape 60 de km finalizati inca de acum 3 ani, intrarea in Bucuresti este in aer. La propriu si figurat.

Primaria spune insa ca exista un plan urbanistic zonal si vina e a Ministerului Transporturilor ca nu face un nou studiu de fezabilitate.

Neputinta autoritatilor de a construi autostrazi se vede pe acest camp de la marginea capitalei, unde compania nationala de drumuri din 2012 sa faca o autostrada de numai 3 kilometri. Ei bine, ultima promisiune, cei trei kilometri vor fi gata abia in 2016.

Si centura Bucurestiului este din lasata de izbeliste. Una dintre companii a intrat in insolventa si a abandonat lucrarile.