Operatorul low-cost estimează totuși o creştere de 7% a numărul de pasageri transportaţi, la 139 de milioane, scrie Reuters, preluată de Agerpres.

Ar fi primul declin al profitului anual din ultimii cinci ani.

În pofida anulării a mii de zboruri şi a problemelor cu piloţii, profitul net al Ryanair a crescut cu 10% în exerciţiul financiar care s-a încheiat la 31 martie 2018, la 1,45 miliarde de euro (1,70 miliarde de dolari), iar numărul de pasageri transportaţi a urcat cu 9%, la 130 de milioane.

"Suntem încântaţi să raportăm un avans de 10% al profitului şi menţinerea marjei nete de profit la 20%, în pofida reducerii cu 3% a costului biletelor, în timpul unui an an în care s-a înregistrat supracapacitate în Europa", a afirmat şeful Ryanair, Michael O'Leary.

Preţul barilului de ţiţei a urcat de la 30 de dolari în 2016 la aproape 80 de dolari în prezent.

Ryanair estimează că pieţele cu cea mai mare creştere sunt Germania, Italia şi Spania, în pofida concurenţei intense din aceste ţări din partea rivalelor Easyjet, Eurowings şi Vueling.

În decembrie, Ryanair a avut primele negocieri cu sindicatele din istoria de 32 de ani a companiei, discuţii care au ajutat la evitarea unei greve la nivel european, după ce compania a fost nevoită să anuleze 20.000 de zboruri.

Majoritatea piloţilor şi membrilor personalului navigat au încheiat noi acorduri pe cinci ani cu operatorul aerian irlandez, care încă trebuie să finalizeze înţelegerile cu sindicatele din Irlanda şi Spania.

Luni, acţiunile Ryanair înregistrau o creştere de aproape 3% la Bursa de la Londra. Compania vrea să-şi extindă flota cu 50% până în 2024, urmând să ajungă să transporte 200 de milioane de pasageri.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.