Guvernul s-a angajat ca va modifica legislatia astfel incat sa permita majorarea tarifelor cu mai mult decat rata inflatiei, pentru ca aceste companii sa isi poata acoperi cheltuielile curente din venituri.

Un proiect de ordonanta de urgenta deja elaborat de Ministerul Transporturilor prevede insa ca tarifele de calatorie cu trenul si cu metroul vor fi majorate prin ordin al ministrului de resort, si nu in functie de evolutia inflatiei, pentru a evita blocajul financiar al Metrorex si CFR Calatori.

Ordonanta releva ca bugetul pe acest an al CFR Calatori a fost fundamentat pe o majorare a tarifelor de calatorie cu aproximativ 10%, dar incepand cu luna februarie, in timp ce pentru Metrorex este invocat doar faptul ca pretul unei calatorii cu metroul reprezinta aproximativ 30% din pretul minim al unei calatorii similare in tarile europene.

In ultimii ani, tarifele Metrorex si RATB au fost majorate, de regula, prin raportare la nivelul inflatiei.

Cea mai recenta scumpire a biletelor la CFR Calatori si Metrorex a avut loc in septembrie 2010, in medie cu 8%.