Abia a fost aprobat un “studiu de oportunitate” pentru 100 de astfel de autobuze, la doi ani distanță, de când primarul general, Gabriela Firea, a făcut promisiuni. Așa că mai durează până când autoritățile vor primi și fonduri europene ca să le cumpere. Între timp, călătorii din București fac saună în mijloacele de transport în comun.

Consilierii au votat un “studiu de oportunitate” pentru a demonstra că sunt necesare 100 de autobuze electrice. Documentul ar urma să fie folosit pentru a solicita fonduri europene de peste 180 de milioane de euro.

Potrivit proiectului, 14 trasee din capitală ar urma să aibă autobuze electrice, cu staţii de încărcare la capete. Cele mai multe, 14, vor fi pe traseul autobuzului 335, care traversează oraşul de la nord la sud.

Noi ne-am exprimat deja intenţia să achiziţionăm 100 de tramvaie şi 100 de autobuze electrice. În martie guvernul a majorat suma pentru Bucuresti-Ilfov, aşa că am făcut acest lucru. Nu este vorba de încetineală şi de superficialitate. Termenul a fost extrem de strâns”, a transmis Gabriela Firea.
De când a fost anunţat proiectul şi până acum le-a luat mai bine de un an, dar studiul a fost făcut în grabă, pe repede înainte pentru că se vede că este şi prost. Când vor veni autobuzele? Pentru că asta îi interesează pe oameni. Estimez că aproximativ doi ani de zile”, a transmis Ciprian Cucu, consilier PNL.

Jumătate din cele 1000 de autobuze care circulă acum în Bucureşti nu au aer condiţionat.

Clujul are deja 10 autobuze electrice luate cu fondurile nerambursabile elveţiene, dar autorităţile au început proiectele cu mult înaintea celor din Bucureşti.

Bucureştiul a semnat contractul pentru 400 de autobuze noi diesel din Turcia, care nu au venit încă. Iar licitaţia pentru cele 250 de tramvaie noi a fost pentru moment anulată.