"La Tarom, cu toate ca se diminueaza pierderile pe care aceasta societate le are istoriceste vorbind, va fi nevoie de o analiza - am facut mai multe analize, si cu Consiliul de Administratie, si cu conducerea operativa a companiei, am discutat si cu sindicatele. Suntem in situatia in care la 31 decembrie rezultatele economico-financiare vor fi cele care vor fundamenta o pozitie extrem de clara a ministerului, in calitatea sa de proprietar, in legatura cu aceasta companie. Cred ca nevoia de restructurare in compania Tarom este una iminenta, dar pentru ca nu se pot lua masuri decat in urma analize extrem de solide, astept rezultatele de la 31 decembrie, dupa care vom fi in situatia sa decidem pe ce drum si in ce varianta apucam cu societatea aceasta", a declarat ministrul Transporturilor. 

Ministrul nu a detaliat variantele de restructurare avute in vedere in cazul companiei aeriene. 

"Repet, rezultatele economico-financiare la 31 decembrie, deci la finele acestui an, vor fundamenta o pozitie a ministrului Transporturilor vis-a-vis de ceea ce trebuie facut la Tarom. Prefer sa masor de zece ori si sa tai o data", a adaugat Rus. 

Potrivit datelor ministrului, Tarom a avut in acest an venituri din servicii de transport aerian mai mari cu 5%, a transportat 1,7 milioane pasageri (+3%), iar numarul de curse din 2014 va fi cu 4% mai mare decat in 2013. 

In urma cu o luna, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor sa gaseasca o solutie rationala cu sindicatul companiei aeriene, astfel incat sa poata fi "salvat" unul dintre brandurile romanesti. 

In septembrie, mai multe curse Tarom au fost anulate sau intarziate din cauza unor actiuni spontane din partea unor piloti si ai unor insotitori de zbor.  Surse din randul pilotilor au declarat atunci pentru Mediafax ca protestul pilotilor Tarom a fost declansat din cauza nemultumirilor privind salariile si noul contract colectiv de munca - inregistrat fara sa se tina cont de revendicarile lor -, dar si pe fondul unora privind managementul companiei.