Baza va fi operationala de la 1 noiembrie 2016. Sapte noi rute vor fi operate catre Berlin, Bruxelles Charleroi, Dusseldorf Weeze, Frankfurt Hahn, Londra Stansted, Milano Bergamo, dar si catre Bucuresti, cu o frecventa de doua zboruri pe zi.  

"Suntem incantati sa anuntam deschiderea primei noastre baze romanesti pe Aeroportul International Timisoara, incepand cu luna noiembrie. Prin alocarea unei aeronave, Ryanair investeste 100 de milioane de dolari in regiunea Banat. Anuntam deschiderea rutei Timisoara-Bucuresti, cu o frecventa de doua zboruri pe zi, dar si a altor sase rute internationale catre Berlin, Bruxelles Charleroi, Dusseldorf Weeze, Frankfurt Hahn, Londra Stansted si Milano Bergamo, care vor servi 575.000 de clienti intr-un an, respectiv vor sustine 430 de locuri de munca, conectate activitatilor aeroportului", a declarat David O'Brien, Chief Commercial Officer, Ryanair, transmite Agerpres.

Odata cu deschiderea bazei din Timisoara, Ryanair scoate la vanzare peste 100.000 de bilete pentru calatorii in noiembrie si decembrie, care sunt rezervate pana la miezul noptii de marti, 19 ianuarie 2016, tarifele incepand de la 19. 99 euro.  

"Prezenta unei companii aeriene precum Ryanair pe Aeroportul International Timisoara si introducerea de noi curse aeriene inseamna noi oportunitati atat pentru aeroport cat si pentru cetatenii din regiunea de vest a Romaniei. De asemenea, aceasta va creste semnificativ atractivitatea economica a zonei, o crestere a numarului de pasageri si a cifrei de afaceri", a declarat Dan Iulian Idolu, directorul general al Aeroportului International Timisoara.

Compania irlandeza a transportat anul trecut un numar record de pasageri, depasind pentru prima data pragul de 100 de milioane, pe fondul majorarii cererii pentru vacante, potrivit Bloomberg.

Numarul de pasageri transportati anul trecut de cea mai mare companie aeriana low cost din Europa a crescut in 2015 cu 17%, la 101,4 milioane, de la 86,4 milioane in 2014, in timp ce rivala britanica EasyJet a inregistrat in 2015 un avans de 7%, la 69,8 milioane.  

Factorul de incarcare (sau cat de multe scaune sunt ocupate la fiecare zbor) a urcat cu zece puncte procentuale in ultimii doi ani, la 92%, chiar daca Ryanair si-a majorat capacitatea cu 33%, in urma extinderii rutelor si a avioanelor.  

In septembrie, Ryanair a revizuit in crestere cu 25% estimarile privind profitul anual, la 1,175 - 1,225 miliarde de euro, fata de 940 - 970 milioane de euro previzionat anterior.  

In acest deceniu, operatorul irlandez se asteapta sa transporte 180 milioane de pasageri pe an, cu 20% mai multi decat in estimarile pentru 2015, de 105 milioane.

Majorarea vine in urma succesului campaniei de imagine prin care operatorul vrea sa arate ca este mai apropiat de nevoile clientilor.  

Compania se asteapta in 2016 la o crestere a rezervarilor pe principalele sale piete, cum ar fi Danemarca, Germania, Italia, Polonia, Spania si Marea Britanie.  

Pentru a face fata cererii in crestere, Ryanair a comandat 183 de avioane Boeing 737-800, care au fost livrate in perioada 2014 - 2018, si 200 de aeronave Boeing 737 Max 200s, ce vor fi aduse in perioada 2019 - 2023.