"Este ultima zi de pichetare aici în faţa Guvernului după care, în funcţie de ce întâmplă, pentru că nu am fost contactaţi şi nu am avut vreun dialog până în acest moment cu reprezentanţii Guvernului sau reprezentanţii Ministerului, vom decide după ce vom convoca Consiliul General care va fi continuarea şi ce vom face. Oricum, trebuie să luăm o hotărâre şi pentru demararea contractului colectiv de muncă, care va începe la mijlocul lunii septembrie, dar până atunci vedem dacă mai avem şi alte acţiuni", a spus Ion Rădoi, citat de Agerpres.

Acesta a menţionat că, după ultima zi de pichetare la Ministerul Transporturilor, care a avut loc joi, vineri au fost invitaţi la minister, dar nu s-a ajuns la niciun rezultat.

"Dacă lucrurile merg pe cursul de până acum o să hotărască Consiliul General cum vom continua. Şi dacă totuşi o să ajungem şi la expirarea contractului colectiv de muncă este posibil să ajungem şi la declanşarea grevei", a afirmat Ion Rădoi.

Acesta a precizat că greva ar putea avea loc la mijlocul lunii octombrie.

În ceea ce priveşte protestul din faţa Guvernului, Rădoi a declarat că luni au venit mai mulţi sindicalişti decât s-a anunţat iniţial, respectiv 700. Sindicaliştii vor depune marţi la registratură o adresă de revenire şi vor verifica dacă există un răspuns.

USLM a organizat în zilele 20, 21, 22 şi 23 august 2018, între orele 12:00 - 14:00, pichete de protest în fata Ministerului Transporturilor, în care s-a atras atenţia asupra problemelor existente la Metrorex, însă discuţiile cu ministrul Transporturilor şi conducerea Metrorex pe marginea revendicărilor au eşuat. Luni, 27 august, şi marţi, 28 august, aceştia au pichetat sediul Guvernului.

Luni, Rădoi a declarat că un tren de metrou cu 2.000 de călători la bord a fost la un pas de a deraia, în urmă cu două săptămâni, în urma unei defecţiuni apărute la sistemul de direcţie.

"Un boghiu la un tren este, ca să explic mai bine, cum este direcţia la maşină, este ca şi cum ai pierde direcţia unei maşini. Trenul ar fi putut deraia, ceea ce, din fericire, nu s-a întâmplat. Riscurile sunt mari, pentru că mediul este închis. Erau în acel moment circa 2.000 de călători, pentru că era oră de vârf, riscau să-şi piardă viaţa acolo. Este un eveniment pe care îl semnalăm, pentru că este fără precedent în metroul bucureştean, timp de 39 de ani", a spus Rădoi, citat de Agerpres.

El a adăugat că acest lucru s-a întâmplat acum două săptămâni, iar, în urmă cu trei săptămâni, a avut loc un incident similar, însă la un tren care era în curs de a se retrage şi nu circula cu călători.

"A fost o defecţiune la o piesă numită bieletă", a susţinut Rădoi, arătând jurnaliştilor mai multe planşe cu echipamente erodate.

Întrebat de ce există riscul acestor accidente, el a răspuns: "Pentru că acei oameni care fac licitaţiile pentru trenuri, care fac recepţia trenurilor şi trebuie să fie atenţi la tot din punct de vedere tehnic, sunt interesaţi de ei, nu de metrou, nu de români şi România. Nu ţin cont de faptul că este o unitate subvenţionată şi că sunt banii românilor acolo. Ei pun, din punctul meu de vedere, carul înaintea boilor, interesul lor, nu interesul României şi al responsabilităţii pe care o au".

Metrorex transportă circa 700.000 de călători pe zi.