Chiar si asa, unul dintre loturi a fost inaugurat in prezenta premierului Victor Ponta. Acesta a avut parte si de o surpriza: cativa protestatari l-au intampinat cu lozinci din Epoca de Aur.

Insa cei mai fericiti pentru finalizarea, chiar si partiala, a constructiei par a fi locuitorii din Sebes. De astazi camoianele de mare tonaj nu le vor mai trece pe sub ferestre.

Lotul patru din autostrada Sibiu-Orastie are o lungime de 16,6 kilometri, de la Saliste la capatul centurii ocolitoare a municipiului Sibiu. Valoarea contractului este de 484 milioane lei, fara TVA, din care 85 la suta sunt finantare europeana. Lotul cuprinde doua noduri rutiere, doua viaducte de aproape 1.000 de metri si primul tunel de autostrada din Romania.

Pe traseul autostrazii Sibiu-Orastie va exista si primul tunel al unei sosele moderne de mare capacitate din Romania, pe Dealul Sacelului. Tunelul are o lungime de 340 de metri. Operatiunile de strapungere in aceasta zona au fost extrem de grele si au necesitat ample lucrari de consolidare acesta fiind cel mai "fierbinte" punct de lucru al lotului 4 al autostrazii.

Lotul unu al autostrazii se intinde intre localitatile Vintu de Jos, din judetul Alba si Orastie, in judetul Hunedoara. Are 24 de kilometri si a fost finalizat in acest an. Al doilea lot se desfasoara intre Vintu de Jos si Cunta, in judetul Alba, si are tot 24 de kilometri. Este dat in exploatare tot de astazi.

Insa, dincolo de festivitati, el este o minune pentru localnicii din Sebes. Neavand, pana acum, centura ocolitoare, orasul a fost in ultimii 20 de ani sufocat de traficul care avea loc chiar pe sub casele oamenilor. Zilnic, acest nod rutier era strabatut peste 40.000 de masini.

In sfarsit, lotul al treilea al autostrazii se intinde intre Saliste, in judetul Sibiu si Cunta, judetul Alba. Constructia, exectuata de o firma italiana, are putin peste 21 de kilometri, insa din cauza alunecarilor de teren din zona, lucrarea nu a fost finalizata.