Ministerul Transporturilor nu mai are bani pentru intretinerea celor doua autostrazi si a luat decizia de a concesiona serviciile de mentenanta. De altfel, a inaintat spre aprobare un memorandum catre Guvern in care solicita permisiunea de a incepe licitatiile in acest sens.

Deocamdata nu se stie cat vor plati soferii, insa in Italia, Spania, Franta, Croatia taxa nu depaseste 5 euro pe suta de kilometri.

Autoritatile promit ca banii economisiti pentru plombe si asflatare, pe care le vor suporta firmele, vor fi folositi pentru constructia unor alte autostrazi. Un imbold in acest sens vine din partea Comisiei Europene care a anuntat luni ca va finanta cu 850 de milioane de euro constructia autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu pe o lungime de peste 120 de kilometri.

Reparatiile de pe Autostrada Soarelui merg asa cum banuiam. De exemplu, unii domni ar trebui sa se ocupe de montarea unui gard de protectie. O fac cu spor... in vis.

La 10 kilometri distanta, colegii lor au acelasi chef de munca. Santierul reinvie insa cand cineva zareste camera de filmat.

Exista si oameni harnici pe autostrada, dar nu vorbim despre angajatii Companiei Autostrazi si Drumuri. Sunt atent supravegheati de o firma de paza in timp ce aleg din postavul pe jumatate ars, aruncat noaptea trecuta dintr-un TIR care s-a aprins din senin. Din cand in cand, cineva incearca vigilenta paznicilor.

Ca sa nu mai plateasca pentru toate acestea, Ministerul Transporturilor va scoate la licitatie intretinerea autostrazilor A1 si A2. Firmele castigatoare urmeaza sa achite toate reparatiile.

"E suficienta rovigneta care ar trebui sa acopere absolut totul"
, spune un sofer.

"Bine ar fi sa nu se bage. Sa se inteleaga ca posibilitatile noastre sunt pe limita", raspunde un altul.

Cei din Minister spun ca vom afla si valoarea taxei si castigatorii licitatiilor, la mijlocul anului viitor.