Cei care vor intra in noul terminal vor fi uimiti de spatiul generos oferit de investitia de peste 50 de milioane de euro. De altfel, aglomeratia de pe aeroport va disparea in conditiile in care companiile aeriene vor avea la dispozitie 52 de noi ghisee de chek-in.

Noul terminal va avea aproape 20 de mii de metri patrati si 8 porti imbarcare. Practic, se dubleza capacitatea aeroportului.

Pentru noul terminal, autoritatile mizeaza si pe sisteme inovative. De pilda, cel care ne va sorta si verifica bagajele va fi complet autonom, iar viteza de lucru va creste: 3.600 de valize vor trece intr-o singura ora pe aceste benzi.

Nu a fost uitata nici siguranta. Un bagaj care li se pare suspect angajatilor aeroportului va fi verificat si de un computer tomograf care ofera imagini 3D asupra continutului.

Dar nu este singura extindere a aeroportului pe care o au in vedere cei din Ministerul Transporturilor. Pana in 2020 acesta ar trebui sa fie legat de autostrada Bucuresti-Ploiesti.

In 2013, 8 milioane de pasageri vor trece prin Otopeni. De asemenea, pe aeroportul din Brasov firma care a castigat licitatia a inceput deja lucrarile, iar pe aeroportul din Adunatii-Copaceni santierul ar putea fi deschis pana la sfarsitul anului.