"Pe perioada de vara, au fost foarte multe reclamatii referitoare la aerul conditionat (in trenuri - n. r.), foarte multe probleme. Majoritatea s-au rezolvat in timpul parcursului, insa unele chiar nu au putut fi rezolvate, iar in aceste situatii s-au luat masuri de a muta calatorii in alte vagoane, pe locurile ramase libere, unde clima functiona corespunzator. Sa speram ca aceste deficiente nu vor mai aparea. Acum avem si fonduri alocate pentru a realiza licitatii numai pentru clima si trebuie sa mai tinem cont de un lucru care ne preseaza: din 2017 trebuie sa avem toate vagoanele, inclusiv trenurile Regio, cu clima in functiune. Este un ordin al ministrului, 723 din 2015, care modifica alt ordin al ministrului Transporturilor, nr. 153 din 2011, care prevede acest lucru, iar noi deja am inceput pregatirile", a explicat seful CFR Calatori. 

Dotarea unui vagon cu aer conditionat poate ajunge pana la 400.000 de lei, daca nu exista instalatia.  

In majoritatea trenurilor Regio este prezent aerul conditionat, desi acest lucru devine obligatoriu abia din 2017. In prezent, in jur de 230 de vagoane necesita instalarea climei. 

"Pana acum, nu era obligatorie asigurarea climatizarii in trenurile Regio. Noi, in majoritatea trenurilor Regio, am asigurat acest serviciu, chiar daca nu era obligatoriu. Avem in continuare in jur de 230 de vagoane care necesita dotare cu clima si pe care, in programul pe care l-am lansat incepand de anul viitor si pana la punerea in aplicare a acestei restrictii impuse de OMT 723, o sa le realizam", a adaugat el.