El a precizat ca o schimbare semnificativa in ceea ce priveste fluidizarea traficului rutier in cartierul Drumul Taberei, afectat in prezent de santierul la metrou, va fi inregistrata abia in toamna anului viitor, transmite Mediafax.

"Proiectul a inceput foarte prost, nu a fost gandit foarte clar ca finantare si timp. Fostul guvern a alocat 10 milioane euro, noi trebuie sa alocam restul pana la 1,5 miliarde", a spus Victor Ponta, aflat pe santierul Magistralei 5, cu ocazia punerii in functiune a utilajelor de sapat pentru executia tunelelor de metrou Tunnel Boring Machine (TBM). 

Cu o lungime totala de aproximativ sase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece statii, la Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor.

Va acoperi, in principal, un bazin cu un numar de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 si 6 ale Capitalei. 

Primele trenuri pe Magistrala 5, de la Raul Doamnei si de la statia Valea Ialomitei, pana la Eroilor, ar fi trebuit puse in functiune in cursul anului 2015.

Ponta: Linia de metrou Gara de Nord-Aeroport, doar dupa finalizarea lucrarilor la alte tronsoane

Proiectul magistralei 6 de metrou, pe tronsonul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coanda, va fi finalizat doar dupa ce autoritatile vor incheia lucrarile la tronsonul Drumul Taberei-Universitate si linia spre Lacul Straulești, a mai declarat Ponta. 

"Problema este ca daca incepem zece proiecte si nu terminam niciunul, asta este cea mai rea varianta. Noi ne-am trezit ca sapaturi trei metri la magistrala 5 si niciun ban, cu studiul de fezabilitate si niciun ban pentru aeroport, cu toate lucrurile incepute cate un pic si nimic terminat. Haideti sa ne concentram sa terminam asta (Magistrala 5-n.r.), sa terminam Straulestiul si dupa aceea o sa facem si drumul spre aeroport", a spus premierul.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, s-a intalnit luni, la sediul ministerului, cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti, Keiji Yamamoto, subiectul central al discutiei fiind proiectul magistralei 6 Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda, inceput in 1999 si care, din 2010, beneficiaza de un sprijin important din partea guvernului Japoniei printr-un imprumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat Romaniei. 

Dupa intalnire a fost transmis un comunicat in care Manescu afirma ca doreste continuarea constructiei magistralei 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, proiect despre care fostul ministru Relu Fenechiu spunea ca este prea scump si nu este justificat de traficul existent. 

Ministrul Transporturilor a precizat ca sustine constructia acestei magistrale si chiar posibilitatea dezvoltarii unor statii multimodale de tren si metrou pentru cele doua extreme, la Gara de Nord si la Aeroportul Henri Coanda.

Administratorul retelei de metrou a lansat in mai 2012 anuntul de intentie pentru licitatia privind constructia Magistralei 6, potrivit caruia linia ar fi urmat sa fie pusa in functiune in 2017-2018, iar valoarea estimativa a contractului era de 1,05 miliarde euro, fara TVA.