Pe o jumatate din autostrada Lugoj-Deva ar fi trebuit sa gonim deja cu 130 de kilometri la ora inca din aprilie. Va fi gata luna aceasta, promit din nou autoritatile.

Vorbim de 27 de kilometri. Santierul a inceput in 2011, iar acum este gata in proportie de 84 la suta.

Din pacate, darea in exploatare a acestei bucati de sosea este un lucru bun, insa facut pe jumatate. Abia reusesc sa se obisnuiasca pe autostrada, ca soferii vor trebui sa iasa de pe ea intr-un drum national.

De fapt, intreg coridorul patru arata ca un puzzle neterminat. Cei care vin in tara, prin Nadlac, merg pe drum national pana la Arad. De aici, la Timisoara, pe autostrada, dar de la Timisoara la Deva din nou se inghesuie pe un drum national. Iar de la Deva la Sibiu doar jumatate de drum poate fi facut pe autostrada.

Ca sa-i oblige sa respecte termenele, autoritatile ameninta cu amenzi. Constructorul de pe autostrada Lugoj-Deva are de plata 6,3 milioane de euro.

Deocamdata, firma amendata nu a comentat penalitatea. De altfel, nu este pentru prima data cand constructorii de autostrazi sunt penalizati.

Pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti, de 62 de kilometri, statul roman a platit peste 430 de milioane de euro. Cum aceasta sosea de viteza nu a fost gata la timp, Compania Nationala de Autostrazi a anuntat ca facturat penalitati de intarzieri. Si anume 3 milioane de euro. Asta inseamna doar 0,69 la suta din valoarea intregii lucrari.

In acest an, statul roman promite soferilor ca vor circula pe 100 de kilometri noi de autostrada.