Prezent in zona Berzei a tronsonului, primarul general al Capitalei a mai spus ca bulevardul este realizat dupa un proiect al arhitectilor si urbanistilor din anii '30.

Lucrarile au inceput in 2009, insa au fost oprite temporar dupa plangeri in instanta ale unor oameni "care nu ar fi vrut sa se modernizeze nimic in Bucuresti", a adaugat Oprescu.

"Bulevardul este imaginat dupa anii 1930 de urbanistii si arhitectii de atunci, pentru ca nu a inventat nimeni nici apa calda, nici roata. Este reluat, ca proiect, dupa anii 2000, inceput in 2009, dupa un an de zile de updatare a proiectului, dar oprit la cateva luni de o serie intreaga de instante de la Cluj, in urma plangerilor facute de oameni care nu ar fi vrut sa se modernizeze nimic in Bucuresti. Am asteptat doi ani si opt luni si, desi l-am impartit pe tronsoane pentru a putea merge mai repede, a trebuit sa asteptam decizia instantelor. Imi cer eu scuze, desi nu aveam vina fata de locuitorii acestei zone", a declarat primarul general.

Potrivit municipalitatii, lucrarile la primul tronson al bulevardului au costat 130 de milioane de lei fara TVA.

Sorin Oprescu a precizat ca in zona vor circula cinci linii de tramvai si sase de autobuz, iar lucrarile la bulevardul Uranus vor continua spre sud, inclusiv cu construirea tunelului pe sub Palatul Parlamentului, pentru care se asteapta avizul necesar.

"Continuam cu largirea Podului Hasdeu, trecerea pe sub dealul Parlamentului si intram pe strada Uranus, pana la intersectia cu Tudor Vladimirescu. Bulevardul Tudor Vladimirescu este reglementat si terminat, iar de acolo ne indreptam spre Gara Progresul si spre iesirea din Capitala", a explicat edilul.

Tronsonul Buzesti-Berzei a ramas subiect de disputa intre municipalitate si ONG-uri chiar si dupa finalizarea lucrarilor, primarul general Sorin Oprescu spunand "ca totul este in deplina legalitate", in timp ce presedintele Asociatiei "Salvati Bucurestiul", Nicusor Dan, sustinea ca nu se poate face receptia lucrarilor.

Oprescu a fost prezent vineri la efectuarea primelor probe ale tramvaielor care vor circula pe tronsonul Piata Victoriei - Vasile Parvan. "Tot ce a fost facut aici a fost facut in deplina legalitate. (...) Sunt convins ca circulatia masinilor in Bucuresti va fi mult mai organizata de acum incolo", a declarat primarul general.

Buzesti-Berzei-Uranus este un bulevard cu cate doua benzi pe sens si banda pentru biciclisti, cu trotuare cu o latime cuprinsa intre trei si cinci metri si linie de tramvai pe zona mediana, reprezentand o alternativa pentru Calea Victoriei si bulevardele Lascar Catargiu, Magheru si Dimitrie Cantemir.

Proiectul include si modernizarea liniei de tramvai, a carosabilului si trotuarelor, inlocuirea, protejarea si modernizarea retelei de canalizare si a retelelor alimentare cu apa, dar si lucrari de realizare a iluminatului public. Proiectul are trei etape, prima vizand tronsonul dintre Piata Victoriei - Vasile Parvan, a doua, Vasile Parvan - Piata George Cosbuc, iar a treia, Piata George Cosbuc - Gara Progresul.

In 2011, primarul Sorin Oprescu spunea ca Bucurestiul va putea fi traversat de la nord la sud in 20 de minute, pe traseul Piata Victoriei - Piata Cosbuc, in urma lucrarilor la bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus - "cea mai mare operatiune urbana din ultimii 20 de ani".