"Lucrarile la lotul 2 al autostrazii Nadlac-Arad, cuprins intre Pecica si Arad, sunt aproape de finalizare. Practic, conform termenului prevazut in contract, toate lucrarile vor fi incheiate pana la sfarsitul lunii iunie sau chiar mai devreme. De asemenea, sunt avansate si lucrarile la granita cu Ungaria, acolo unde este in curs de amenajare noul punct de trecere a frontierei, care va fi finalizat tot in cursul lunii iunie", a declarat Adrian Adler, transmite Agerpres.

El a anuntat marti ca a fost pus covorul asfaltic pe toata lungimea tronsonului, iar in prezent se lucreaza la montarea parapetilor, a gardurilor de protectie si a panourilor de antifonare. 

Adrian Adler a precizat ca, deocamdata, conducerea CNADNR nu a stabilit data la care autostrada va fi deschisa traficului, insa este posibil ca acest moment sa coincida cu realizarea jonctiunii de la frontiera, cu autostrada din Ungaria, in iulie. 

In context, Adler a precizat ca si partea maghiara a ajuns deja cu autostrada pana la frontiera, asfaltul fiind deja marcat. 

Lotul 2 al Autostrazii Nadlac-Arad are o lungime de 16,6 kilometri, sase kilometri au fost deja deschisi circulatiei in decembrie 2014, odata cu primul lot, pentru a exista legatura intre DN 7 si soseaua de mare viteza. Practic, CNADNR mai trebuie sa deschida traficului cei 10,6 km ramasi, cuprinsi intre DN 7 Pecica si Arad. 

Autostrada Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, cu o lungime totala de aproape 39 kilometri. Initial, lotul 1 a fost adjudecat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul 2 a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate.  La finele anului 2012, CNADNR a reziliat contractul pentru construirea lotului 1 al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, atribuind, in luna decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.  CNADNR a reziliat pe 9 iulie 2013 si contractul de proiectare si executie a lotului 2, dupa ce firma Alpine Bau Gmbh din Austria a intrat in insolventa. Compania a comunicat, la vremea respectiva, ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%, licitatia pentru finalizarea lucrarilor fiind atribuita tot asocierii italo-germane Astaldi - Max Boegl.