Philip Clarke, seful retailerului britanic Tesco, al doilea cel mai mare lant de magazine alimentare din lume, raportat la profit, dupa Wal-Mart, si primul din Marea Britanie, a explicat jurnalistilor de la Observer ca preturile alimentelor vor creste, avand in vedere rolul tot mai important al agriculturii „inteligente”. „Pe termen lung, cred ca preturile alimentelor, precum si raportul veniturilor cheltuite pe mancare vor creste, in principiu din cauza cererii. E legea de baza a economiei: daca exista cerere, va exista si oferta”, a explicat Clarke.  

80% dintre britanici sunt dispusi sa plateasca mai mult pe mancare, pentru a sustine fermierii

Declaratia managerului Tesco vine dupa ce un sondaj de opinie, cu privire la obiceiurile de consum ale populatiei si importanta mancarurilor sanatoase, a fost publicat in presa britanica saptamana trecuta. Rezultatele cercetarii au aratat ca cei mai multi britanici sunt dispusi sa cheltuiasca mai multi bani pentru alimente, daca au certitudinea ca acestea din urma au fost produse de fermieri, si nu procesate in masa si vandute in supermarket-uri ca atare. Totodata, mai mult de 80% dintre consumatori considera ca este important sa sprijine agricultura britanica cumparand produse autentice, aratandu-si astfel sprijinul pentru fermierii din Regat.

„Consumatorilor britanici le pasa de agricultura si sunt pregatiti sa plateasca mai mult pentru a sustine acest sector, chiar daca asta inseamna sa plateasca mai mult pentru ceea ce mananca, avand in vedere ca banii vor ajunge astfel la agricultori”, a declarat si Donald Curry, administratorul unei asociatii a fermierilor din UK, fondata de insusi Printul Charles, in 2010. „Fermierii joaca un rol vital pentru economia rurala si zonele de tara”, a adaugat Curry.

Potrivit unui raport al Organizatiei Natiunilor Unite pentru alimentatie si Agricultura, prezentat in iunie, preturile alimentelor vor urca, la nivel global, cu pana la 40% in urmatorii 10 ani, ca rezultat al cresterii claselor de mijloc din China si India, relateaza Guardian.

„Trebuie sa investim in agricultura de baza”

Imaginea grupului britanic Tesco a avut de suferit in ultima perioada, avand in vedere ca retailerul a fost implicat in scandalul carnii de cal din Europa, declansat la inceputul acestui an. Seful Tesco sustine ca profitul lantului inainte de impozitare a scazut cu pana la 50% din cauza acestui episod, motiv pentru care se vede nevoit sa recastige increderea clientilor. „Vom tine preturile alimentelor sub control, dar le vom oferi fermierilor sansa de a castiga contracte mai bune, pentru a investi in agricultura de baza. Trebuie sa producem mai multa mancare sanatoasa si sa incheiem parteneriate mai bune cu producatorii”, a subliniat Clarke.

Lantul de magazine Tesco numara 325.000 de angajati in Regatul Unit. In 2012, grupul a raportat, la nivel global, o cifra de afaceri de 75 miliarde de lire sterline.