Unii utilizatori recunosc ca petrec intre trei si patru ore pe zi folosind aceste servicii, in detrimentul retelelor clasice de socializare ca Facebook sau Twitter. Line, care este popular in special in Japonia, unde a fost descarcat de peste 110 milioane de ori, inlocuieste cu rapiditate aplicatiile clasice.

Pe Line avem conversatii, asa ca userii reactioneaza instantaneu. In cazul Facebook insa, dupa ce iti verifici news feed-ul, nu prea iti mai ramane nimic de facut”, explica un utilizator, citat de Wall Street Journal.

Aplicatiile de mesaje instant ii afecteaza in special pe operatorii de retea, care timp de ani de zile s-au bazat pe furnizarea de servicii pentru cea mai mare parte a castigurilor pe care le obtin. Dupa unele estimari, trimiterea unui mesaj text, care pentru utilizator inseamna in jur de 20 de centi, ii costa pe operatorii de telefonie mobila doar a suta parte dintr-un cent. Asa ca avantul aplicatiilor de tip WhatsApp le-a “furat” operatorilor venituri in valoare de 23 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare Ovum.

Ca sa tina pasul cu trendul actual, companii de renume precum Facebook, Samsung Electronics si Deutsche Telekom se orienteaza acum spre noi oportunitati. Facebook a achizitionat in 2011 programul de mesagerie mobila Beluga si, recent, si-a aratat interesul petru cumpararea popularului WhatsApp, aceasta fiind insa curtata si de Google si Tencent Holdings.

Miscari asemanatoare au facut si nemtii de la Deutsche Telekom, care au investit 7,5 milioane de dolari in aplicatia pentru mesaje Pinger. Si SK Telecom, cel mai mare operator din Coreea de Sud, a cumparat un program similar, denumit MadSmart, in timp ce, in octombrie, Yahoo! Japonia a achizitionat 50% din subsidiara japoneza a Kakao Corp.

Samsung, pe de alta parte, a mizat in 2011 pe dezvoltarea unei aplicatii proprii, deumita ChatOn. Compania se arata insa acum interesata si de alte firme de tip startup din domeniu, pentru eventualitatea unor parteneriate.