Catwalk15 este o aplicatie mobila care ajuta utilizatorii sa primeasca sfaturi vestimentare si sa se inspire, oriunde i oricand. Tot ce trebuie sa faci este sa incarci o imagine, sa pui o intrebare, iar membrii comunitatii te vor ajuta cu feedback imediat, comentarii si alte sugestii. 

"In perioada in care am lucrat pentru o agentie de dezvoltare web, aveam clienti care erau bloggeri in domeniul modei. Am observat faptul ca raspundeau mereu cu mare intarziere la mail-urile noastre, iar asta ne facea colaborarea foarte dificila. Discutand cu ei, am inteles ca acest lucru se datora numarului mare de mesaje primit de la cititorii lor care le cereau sfaturi vestimentare. Asa ne-am decis sa dezvoltam Catwalk15", povesteste Mark Filipas, Co-Fondator & CEO. 

Trei tineri clujeni, uniti de pasiunea lor pentru tehnologie, au fondat acest startup.

Mark Filipas, CEO Catwalk15, a lucrat in ultimii cinci ani in business development si product management pentru o agentie de dezvoltare web. A infiintat anterior alte doua startup-uri care au esuat, o experienta dura din care a invatat insa ceva lectii valoroase. 

Alaturi de el lucreaza Melania Galea, CTO, care a colaborat anterior cu UberVu si a efectuat doua programe de internship la Google Summer of Code si unul la Nokia. A studiat Informatica si Calculatoare la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, are un masterat in sisteme distribuite si este pasionata de product management si moda. 

Al treilea co-fondator, Andi Oltean, este programator si are experiența in dezvoltarea de produse cu trafic mare (a contribuit la scalarea Graphicburger.com de la 0 la peste 600.000 de vizitatori unici lunar). A lucrat anterior cu Mark la un alt startup, Banner Market, si a absolvit Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca. 

Cei trei sunt convinsi de potentialul Catwalk15. Aplicatia se adreseaza unei piete uriase, potentialii utilizatori fiind generatia "Millennials" ( cei cu varste intre 18 si 33 de ani, astazi peste 2.5 miliarde de oameni in intreaga lume, din care 80 de milioane doar in Statele Unite).

"Millennials" cheltuie anual 600 miliarde de dolari, 40% din aceasta suma pe haine si accesorii (o pondere mai mare decat cea data pe mancare). 

Aplicatia este disponibila acum gratuit atat pentru iOS, cat si pentru Android.

Antreprenorii au lansat prima versiune a produsului pentru a testa conceptul, iar astazi au peste 2.000 de utilizatori activi care au incarcat 10.000 imagini si au schimbat peste 600.000 opinii. Cresterea a fost una organica si au descoperit astfel comportamentul utilizatorilor si faptul ca au o rata de retentie foarte buna. 

Nu este singura aplicatie de acest gen existenta pe piața, printre concurentii celor trei se numara "Looks Good on Me" sau "Pin & Tucker".

Ii diferentiaza insa faptul ca le ofera utilizatorilor sansa de a primi sfaturi de calitate si nu doar opinii aleatorii, necalificate. Reusesc acest lucru pentru ca au lucrat inca de la inceput cu bloggeri in domeniul modei si consilieri vestimentari. 

"Daca am nevoie de sfaturi pentru startup-ul meu, le pot cere pe Facebook sau imi pot intreba prietenii. Are insa mai mult sens sa fac asta pe Product Hunt, acolo unde voi primi cu siguranța feedback relevant de la persoane calificate. Acelasi lucru se aplica si in domeniul modei, iar asta ne diferentiaza de competitie", explica Mark. 

Au inceput sa lucreze la Catwalk15 in paralel cu locurile de munca pe care le aveau, insa produsul a devenit rapid job-ul lor full time. S-au finantat pana acum din resurse proprii si continua sa se adapteze si sa furnizeze cele necesare pe masura ce startup-ul evolueaza.

Vor sa participe intr-un program de accelerare din Europa si ulterior sa obtina o investitie care sa ii ajute sa se dezvolte la nivel international. Iau deja in considerare alternative de monetizare, principala fiind modelul de marketing afiliat: atunci cand utilizatorii vad o tinuta care le place, pot descoperi cu un singur click de unde pot cumpara articole vestimentare similare, iar Catwalk15 retine un comision pentru fiecare tranzactie efectuata prin aplicatie.

Publicitatea mobile este o alta varianta promitatoare de monetizare, avand in vedere ca piata a ajuns la o valoare de 31 miliarde de dolari in 2014, in crestere cu 75% fata de anul precedent. 

Cea mai mare provocare cu care se confrunta in acest moment este sa atraga utilizatori

In perioada 23 Martie – 14 Mai, Catwalk15 a facut parte din cel de al doilea lot al programului de pre-accelerare MVP Academy. 

"In jocul dezvoltarii unui startup nu primesti puncte pentru ca ai incercat. Trebuie sa castigi insa o singura data!”, spune Mark. 

MVP Academy a fost o experienta de invatare si au inteles cum ar putea sa faca lucrurile mai bine pe viitor, cum sa se miste mai rapid si cum sa evite greselile pe care le faceau la inceput. Nu ar face nimic diferit acum, insa ar acționa mult mai rapid. 

"MVP Academy reprezinta multe din valorile pe care le avem ca antreprenori: atasamentul fata de echipa, orientarea catre excelenta, inovatie si cultura organizationala, alaturi de faptul ca startup-urile si membrii comunitatii lucreaza impreuna. A fost o oportunitate extraordinara de a lucra cu oameni talentati si suntem convinsi ca relatiile pe care le-am dezvoltat aici ne vor ajuta pe viitor", a spus Mark dupa absolvirea programului de pre-accelerare. 

Au fost acceptati la Startupbootcamp Mobile, accelerator din Copenhaga care le ofera 15.000 EUR finantare, 6 luni de acces gratuit la spatiul de lucru si mentorat cu peste 100 de lideri din industrie. Pana cand se vor decide daca Danemarca este urmatoarea destinatie, continua sa ajute utilizatorii aplicatiei sa primeasca sfaturi vestimentare si sa se lase inspirati. Oriunde si oricand!