Potrivit rezultatelor unui sondaj realizat pe 4.000 de utilizatori de smartphone, din cinci tari, 44% dintre acestia folosesc WhatsApp cel putin o data pe saptamana, in timp ce numai 35% dintre ei comunica pe Facebook messenger de pe telefonul mobil.  

Acelasi studiu releva faptul ca 73% dintre utilizatori isi folosesc zilnic smartphone-ul pentru apeluri vocale, 75% pentru SMS-uri si 60% pentru e-mailuri.   

In luna aprilie, directorul executiv al WhatsApp spunea ca serviciul are mai multi adepti decat Twitter si ca prin intermediul lui sunt transmise mai multe mesaje decat pe Facebook.

Spre deosebire de restul aplicatiilor din social media, pe WhatsApp nu apar reclame care sa deranjeze utilizatorul, o posibila explicatie pentru succesul acesteia.  

“Ne opunem vehement reclamelor. Suntem atat de bombardati zilnic de catre reclame, incat nu mai au ce cauta si pe smartphone-urile noastre, care sunt atat de conectate la noi, la vietile noastre", a declarat CEO-ul WhatsApp, Jan Koum, citat de Business Insider.  

Intre timp, Facebook mai primeste o lovitura de la SnapChat, un serviciu similar WhatsApp, care a refuzat sa fie preluat de catre gigantul social media, in pofida unei oferte de trei miliarde de dolari. Potrivit sondajului, cei mai multi utilizatori ai SnapChat sunt tineri cu varsta cuprinsa intre 16 si 24 de ani, adica exact acel segment care a inceput sa renunte la folosirea Facebook.