Waze este o aplicatie cu harti pentru smartphone-uri, dar care are integrata si o serie de caracteristici specifice social media.

De exemplu, utilizatorii au o iconita speciala pe ecran prin care ii pot avertiza pe restul soferilor in cazul in care au vazut o patrula de politie stand la panda pentru a prinde vitezomanii din trafic.

Au existat mai multe declaratii conform carora Facebook se afla deja in cursa pentru achizitionarea firmei, oferind un pret de un miliard de dolari. Insa nimic nu este definitivat, din cauza unui singur aspect: Facebook vrea ca Waze sa isi mute operatiunile in California, pe cand fondatorii start-up-ului nu doresc asta.

Potrivit surselor din industrie intervievate de Business Insider, exista cateva motive pentru care Facebook doreste achizitionarea Waze:

- Waze ar imbunatati serviciul de cautare locala al Facebook pe mobil, serviciu care se dovedeste din ce in ce mai important si mai profitabil;

- Facebook considera ca partea de harti este o aplicatie de baza pentru telefoanele mobile si vrea sa aiba un serviciu propriu, inclusiv pe dispozitivele Google. Waze ar putea ajuta in acest sens, creand un software pe care utilizatorii sa il prefere in defavoarea celui oferit de Google;

- Detinerea Waze ar aduce un avantaj produsului sau de baza, news Feed-ul, si mai multi utilizatori pe mobil.

Si Google are motivele sale pentru achizitie. Pe de o parte, i-ar intari propria aplicatie de harti, iar pe de alta ar tine competitia, in acest caz Facebook, la distanta.

Microsoft a investit in Waze, dar pana in acest moment nu si-a exprimat dorinta de a licita. Potrivit Bloomberg, nici Applenu se afla in discutii cu firma israeliana.

Waze, in schimb, ar prefera sa mai primeasca o noua runda de investitii, decat sa vanda, potrivit Bloomberg. Start-up-ul iese insa fara indoiala in castig, avand doi titani la fel de competitivi din Silicon Valley pe urmele sale.