"Uber este o tehnologie, dar este o tehnologie care are impact asupra transporturilor. Avem nevoie de timp sa analizam, sa vedem si sa studiem", a declarat miercuri, intr-o conferinta de presa, Jakub Adamowicz, purtator de cuvant al Comisiei Europene, relateaza Bloomberg.

Executivul UE analizeaza problema in urma reclamatiilor facute de compania din San Francisco impotriva Spaniei, Germaniei si Frantei.

Mai multe servicii ale Comisiei Europene colaboreza la examinarea plangerilor, fiind dificil sa lamureasca astfel de probleme in lumea digitala, a spus si purtatorul de cuvant Mina Andreeva.

"Cineva poate cumpara online un bilet de avion, dar pana la urma este un serviciu de transport. In lumea digitala trebuie sa adoptam o abordare generala", a aratat ea.

Uber, a carei aplicatie este disponibila din februarie si in Romania, a intampinat opozitie fata de planurile de extindere in Europa. Un tribunal german a ordonat companiei, pe 18 martie, sa opreasca serviciul online care face legatura intre pasageri si cel mai apropiat sofer dispus sa-si ofere serviciile contra cost.

Uber a cerut insa ajutorul UE, pentru a sparge barierele legislative. Thomas Meister, purtator de cuvant al Uber din Paris, a spus ca raspunsul la intrebarea Comisiei Europene este simplu, in mod evident fiind vorba despre o aplicatie informatica.

Uber, aplicatia pentru smartphone care face legatura intre pasageri si cel mai apropiat sofer dispus sa-si ofere serviciile contra cost, este disponibila din februarie si in Romania, primul oras in care poate fi folosita fiind Bucurestiul.

Tariful de baza perceput de Uber in Bucuresti este de 1,39 lei, iar calatoria trebuie sa aiba un cost final de minimum 6 lei. De asemenea, in cazul anularii unei comenzi se percepe o taxa de 6 lei.

Compania Uber Technologies, dezvoltatorul aplicatiei Uber, care ii ajuta pe pasageri sa gaseasca cel mai apropiat sofer profesionist sau neprofesionist dispus sa ofere servicii de transport contra cost, a fost infiintata in iunie 2010 si a fost evaluata de catre investitori la circa 41 de miliarde de dolari la finalul anului trecut, potrivit The Wall Street Journal.