Pentru o polita RCA incheiata pe un an de zile de persoanele cu varsta intre 31 si 40 de ani, ce detin un autoturism cu capacitatea cilindrica cuprinsa intre 1.201 si 1.400 cmc, este 506 lei.

”Noile tarife stabilite au un nivel orientativ si au la baza datele statistice individuale, datele statistice agregate la nivel de piata si metodologia de calcul”, a declarat miercuri prim-vicepresedintele ASF, Cornel Coca Constantinescu, intr-o conferinta de presa privind prezentarea tarifelor de referinta aferente politelor RCA.

Astfel, tariful de referinta pentru o polita RCA incheiata pe un an de zile de persoanele cu varsta intre 31 si 40 de ani, ce detin un autoturism cu capacitatea cilindrica cuprinsa intre 1.201 si 1.400 cmc, este 506 lei, cu 17% sub tariful de prima maxim, stabilit pentru aceasta categorie, de 610 lei, potrivit News.ro.

Pentru persoane juridice ce detin un autoturism cu capacitate cilindrica intre 1.401 si 1.600 cmc, tariful de referinta este 957 de lei, fata de un tarif de prima maxim de 992 lei (-4%).

Pentru autovehiculele destinate transportului de marfa (persoane juridice) cu masa de peste 16 tone, tariful de referinta este 7.314 lei, mai mic cu 3% fata de tariful de prima maxim stabilit pentru aceasta categorie (7.534 lei).

Pentru autovehiculele destinate transportului de persoane detinute atat de persoane fizice, cat si juridice, cu o capacitate mai mare de 40 de locuri, tariful de referinta are valoarea de 5.616 lei, cu 15% mai putin decat tariful de prima maxim care se aplica acestei categorii (6.600 lei).

”In acest fel se stabileste un reper pentru tarifele de prima aferente politelor RCA. Acest tarif poate fi utilizat atat de catre consumatori, care vor avea astfel la indemana un instrument de comparatie pentru ofertele societatilor de asigurare, cat si de catre asiguratorii care doresc sa intre pe piata RCA sau de catre alte parti interesate”, spun reprezentantii ASF.

Ei spun ca publicarea tarifelor de referinta contribuie semnificativ la cresterea transparentei privind accesul la informatiile esentiale, informarea corespunzatoare a consumatorilor si diseminarea de informatii corecte si complete.

Tarifele de referinta au un caracter orientativ si sunt calculate pe baza datelor cu privire la polite (perioada 2012-2016) si la daune (perioada 2010-2016), furnizate de asiguratorii autorizati sa practice RCA la data 31 decembrie 2016.

Tarifele de referinta sunt structurate in functie de: categoriile de vehicule (autoturisme, autovehicule transport marfa, autovehicule transport persoane etc.), de tipul asiguratului (persoana juridica/persoana fizica) si de caracteristicile tehnice (capacitatea cilindrica sau puterea, masa maxima autorizata, numarul de locuri) in functie de categoria vehiculului.

Datele statistice utilizate in calculul tarifului de prima de referinta nu arata deviatii semnificative in daunalitate, la nivel de piata, comparativ cu datele statistice din anii anteriori, prin urmare nu exista premise de crestere a tarifelor pentru politele RCA”, puncteaza oficialii ASF.

Comisiile de Buget Finante, Transporturi si Infrastructura din Camera Deputatilor au votat marti pentru a pastra, in proiectul legii care reglementeaza asigurarile auto obligatorii RCA, definitia initiala data vehiculului care trebuie sa aiba RCA, fiind excluse bicicletele si carutele, dar au votat pentru ca vehiculele care sunt in proces de inmatriculare sa aiba asigurare. Proiectul legii, in ansamblu, a fost adoptat la final, cu doar trei voturi imptotriva si o abtinere.

Astfel, proprietarii nu vor putea obtine numerele de inmatriculare daca nu au asigurare RCA. Insa, asigurarea RCA poate fi suspendata doar daca vehiculul este tinut intr-un spatiu privat, in afara spatiului public.