Autoritatea de Supraveghere Financiare recunoaste ca situatia este anormala, insa deocamdata promite doar controale, nimic mai mult. Potrivit presedintelui ASF, o problema ar putea fi chiar sistemul de Bonus Malus, care nu le ofera bonusuri soferilor fara accidente.

Piata romaneasca de RCA este unica in Europa prin diferentele uriase de preturi. Am facut un calcul pentru aceeasi masina, acelasi sofer. Ei bine, cea mai ieftina polita RCA costa 480 de lei. Iar cea mai scumpa la 4.500 de lei, adica o diferenta de aproape 10 ori.

Diferente exista si in Europa, dar mici. In Germania, de pilda, cea mai scumpa polita este cu doar 20 la suta mai mare fata de cea mai ieftina.

"Exista o lacomie si anume: multe firme de asigurari pentru a ajunge la anumite rezultate aplica niste sisteme de corectie. ASF ar fi trebuit sa ne protejeze, iata ca nu o face", spune Cristian Muntean, reprezentantul Asociatiei Service-urilor Independente.

Reprezentantii Uniunii Asiguratorilor spun ca piata este libera si fiecare este liber sa-si stabileasca propriile preturi.

"Companiile isi fac politica si strategia in functie de strategiile lor comerciale", explica si Florentina Almajan, presedintele Uniunii Societatilor de Asigurare.

ASF, infiintata de doi ani in locul Comisiei pentru Supravegherea Asigurarilor si care primeste peste 1 la suta din fiecare polita RCA, a promis de multe ori ca va reglementa piata. Dar nu s-a tinut de cuvant. Astazi, presedintele Autoritatii a anuntat din nou ca stie problema, insa nu are o solutie. Unele firme au preturi uriase pentru ca nu vor sa vanda polite RCA.

"Nu este normal asa ceva. Noi putem sa controlam si sa vedem de ce este asa ceva. Exista lume care ma opreste pe strada si ma intreaba de ce se intampla acest lucru. Avem reclamatii de la consumatori ca nu functioneaza si nu sunt operate bonusurile", spune Misu Negritoiu, presedintele ASF.

Autoritatea de Supraveghere Financiara sustine ca va regandi sistemul de bonus malus pentru a depista eventuale fraude. Dar nu a dat nici un termen, pentru ca nu este obligata de lege sa ia masuri concrete in sprijinul soferilor.