“Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a aprobat, in sedinta din 5 octombrie 2016, metodologia de calcul, de catre ASF, al tarifelor de prima maxime pentru asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru pagube produse tertilor prin accidente de autovehicule. In perioada de consultare publica au transmis comentarii si observatii UNTRR, FORTE, APULUM, APTE, UNSAR, UNSICAR, Asociatia Romana de Actuariat, cat si mai multe persoane fizice”, mentioneaza sursa citata.

Potrivit ASF, in urma propunerilor primite, Consiliul Autoritatii a operat urmatoarele amendamente: a fost eliminat coeficientul 'Delta' si s-a definit o incarcare de siguranta care sa asigure acoperirea cheltuielilor cu daunele cu o probabilitate de cel putin 95%, rata cheltuielilor va include si costul capitalului, a fost adaugata, in determinarea tarifelor de prima maxime (inclusiv la propunerea transportatorilor), si marja de profit, aceasta urmand a fi cuantificata si, nu in ultimul rand, fost revizuita formula de calcul.

“Metodologia de calcul respecta atat legislatia aplicabila (OUG 54/2016 art. 18 alin. 1 si art. 36 alin. 3), cat si practicile actuariale general acceptate. Metodologia se va aplica pe baza de date solicitate de la toate societatile de asigurari, inclusiv de la societatea Carpatica, actualizata la data de 30 iunie 2016. In zilele urmatoare, ASF procedeaza la colectarea si agregarea datelor, precum si la analiza primara individuala etc, potrivit art.6 din metodologie”, se arata in comunicatul ASF.

In procesul metodologiei de calcul, ASF va fi asistata si de catre consultantul Milliman, care a centralizat baza de date initiala.
 

Potrivit OUG 54/2016, ASF va stabili tarifele de prima maxime pe categorii de vehicule in termen de 30 zile de la data intrarii in vigoare a ordonantei, respectiv pana pe 19 octombrie 2016. Ulterior, acestea vor fi adoptate prin Hotarare de Guvern.