Cazul Ion Avram este unul tipic. Pacientul sustine ca s-a ales cu leziuni grave dupa un tratament stomatologic platit cu 7.000 de euro.

"Am rugat-o sa ne intelegem omeneste, sa imi dea banii inapoi. N-a vrut", spune pacientul despre doctorita care l-a tratat.

Comunicarea intre cele doua parti este inchisa, la fel ca si cabinetul medical. Pacientul a facut primii pasi spre tribunal, pentru ca vrea si daune morale, iar doctorul da explicatii la Colegiul Medicilor in privinta presupusei culpe medicale. Ambii au acum o alta sansa sa rezolve totul discret pentru medic si rapid pentru pacient.

Legea malpraxisului amiabil, care completeaza "Legea sanatatii" va pune la aceeasi masa, pentru discutii, pacientul lezat, medicul si compania de asigurari a acestuia. Daca doctorul isi recunoaste vina, atunci, in urma negocierii, se stabileste suma care stinge pretentiile. In ideea in care despagubirea ceruta depaseste valoarea maxima a politei medicului, se vor lua bani in plus din polita spitalului.

In 99% dintre cazuri sunt incheiate asigurari minime obligatorii, iar de aici rezulta polite de la 10.000 de euro pentru un asistent, pana la 62.000 pentru un chirurg si 250.000 de euro pentru o institutie medicala.

Sistemul nu e perfect, dar reuseste sa rezolve in Uniunea Europeana 90% dintre reclamatii.

Pentru medici este important pentru ca nu vor sta cu sabia deasupra capului 4-5 ani de zile. Si mai important este insa pentru pacient, care se poate se consola cu bani si scapa de instanta.