Aceste prevederi se regasesc intr-un proiect al Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), citat de Mediafax, si care vizeaza modificarea si completarea Normelor privind asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, puse in aplicare prin Ordinul CSA 14/2011.

Astfel, asiguratorii care emit polite RCA vor detine pentru activitatea de asigurari generale un grad de solvalibilitate, determinat ca raport dintre marja de solvabilitate disponibila si marja de solvabilitate minima, de cel putin 1,3.

De asemenea, ASF va obliga asiguratorii sa mentioneze comisionul de intermediere pe polita de asigurare RCA atat in valoare absoluta, cat si ca procent aplicat primei de asigurare mentionate pe polita, fiind inclus ca valoare in prima de asigurare totala.

"Nivelul maxim al comisionului acordat de asiguratori pentru contractarea asigurarii RCA nu va depasi 10% din valoarea primelor de asigurare incasate. Asiguratorii RCA au obligatia sa prevada in orice contract de intermediere obligatia intermediarului de a incasa prima de asigurare aferenta politelor RCA integral in contul asiguratorului, sau in cazul platilor in numerar, de a vira prima de asigurare incasata integral in contul asiguratorului, cel tarziu in ziua urmatoare datei incasarii", se precizeaza in proiect.

O alta propunere a institutiei vizeaza tarifele de prima pentru RCA, care vor fi modificate dupa minimum 6 luni de la ultima notificare, cu exceptia indexarilor sau a majorarilor pe anumite categorii de riscuri.

"Nerespectarea de catre asiguratorii RCA si de catre intermediarii in asigurari a prevederilor articolelor 21 - 23 (prezentate anterior - n.r.) se va sanctiona cu retragerea autorizatiei de a practica asigurarea obligatorie RCA pentru asiguratori si retragerea autorizatiei de functionare a intermediarilor, conform articolului 39 din Legea 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare si normelor emise in aplicarea acestei legi", se mai spune in document.

Asigurarea de raspundere civila auto (RCA) este un contract prin care persoanele prejudiciate in urma unui accident auto produs din vina conducatorului auto asigurat primesc despagubiri pentru daunele materiale si/sau vatamarile corporale suferite.

Scopul politei este ca persoanele pagubite sa primeasca obligatoriu despagubiri pentru daunele suferite, independent de situatia materiala a celui care a produs paguba.

Propunerile ASF survin declaratiilor presedintele institutiei, Misu Negritoiu, care afirma in prima parte a lunii iunie ca socitatile de asigurari trebuie sa se comporte responsabil si sa nu mai practice preturi de dumping.

Piata de asigurari din Romania este dependenta de segmentul asigurarilor auto (RCA si CASCO), care reprezentau 65,12% din totalul primelor subscrise aferente categoriei de asigurari generale in anul 2013. Astfel, subscrierile aferente clasei X de asigurari generale, respectiv polite RCA, au consemnat un avans de 15,2%, la 2,46 miliarde de lei.