"COTAR a participat la sedinta organizata la ASF in data de 12 octombrie, unde domnul Misu Negritoiu (presedintele ASF - n.r.) a prezentat propunerea de tarif RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone, aceasta fiind in cuantum de 9.800 lei/an. Presedintele ASF, observand nemultumirea manifestata de catre transportatori, a explicat faptul ca a luat in considerare alocarea unor costuri de administrare in cuantum de 40% initial, dupa care l-a scazut la 35% pentru produsul de asigurare obligatorie numit RCA. Observam in continuare, acelasi comportament protectionist al domnului Negritoiu, atunci cand sunt aduse in discutie interesele financiare ale multinationalelor din asigurari. Dansul lanseaza niste propuneri absolut iresponsabile, pornind de la ideea ca toti consumatorii captivi de polite de asigurari sunt datori sa plateasca niste costuri supradimensionate firmelor de asigurari, costuri care ascund in realitate profitul societatilor de asigurari, pentru un produs de asigurare obligatoriu. Presedintele ASF, Misu Negritoiu, a negociat un tarif RCA exact ca un precupet din piata Matache, ce doreste sa mentina un pret ridicat la o ceapa degerata, stiind ca nu mai are concurenta la taraba", declara Vasile Stefanescu, presedintele COTAR.

Potrivit sefului COTAR, in cadrul intalnirii de miercuri cu conducerea ASF, s-a vorbit si despre supraevaluarea costurilor de administrare pentru RCA, care sunt intr-o totala disproportie cu practica europeana, unde acestea sunt de aproximativ 25%.

"In fata argumentelor aduse de catre transportatori, domnul Negritoiu a inceput negocierea tarifului RCA, incercand din rasputeri sa mentina o cotatie cat mai ridicata a acestui produs de asigurare obligatoriu, adresand in final, propunerea de 7.960 lei, pentru autovehicule de peste 16 tone, clasa B0. Sa agreezi la Guvern in data de 14 septembrie un tarif de referinta la autovehiculele peste 16 tone de aproximativ 6.200 lei/an, comunicat atunci de catre Vorniceanu Marius, vicepresedinte ASF, si sa prezinti la o luna distanta un tarif 7.960 lei/an, in care pretinzi ca profitul asiguratorului este de doar 1%, denota faptul ca noi romanii sunt considerati doar niste vaci de muls ale multinationalelor", a subliniat presedintele COTAR.

Confederatia respinge categoric propunerea ASF cu privire la cotatia de prima in suma de 7.960 lei a unei polite RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone si reaminteste faptul ca prima de risc pentru aceasta categorie reprezinta 2.011 lei (raport Milliman), iar diferenta de 5.949 lei reprezinta costuri administrative si profitul societatilor de asigurari pentru produsul RCA.

COTAR va participa si in cursul zilei de joi, 13 octombrie 2016, la dezbaterile organizate la ASF si pentru celelalte categorii de autovehicule destinate transportului, cum ar fi autovehiculele de transport persoane si cele folosite in regim de taxi, precum si pentru autovehicule inmatriculate pe persoana fizica. Ulterior, organizatia va anunta rezultatele acestor analize si dezbateri, precum si masurile pe care urmeaza sa le puna in aplicare.

In data de 15 septembrie, patronatele din transporturile rutiere - UNTRR, FORT, APULUM si APTE 2002 - au protestat in Piata Victoriei din Bucuresti, pe fondul nemultumirilor generate de cresterea tarifelor RCA. Protestul s-a derulat concomitent si in alte 20 de orase din tara, cu un numar total de 100.000 de masini.

In aceeasi zi, COTAR anunta ca isi suspenda actiunea de protest din fata Guvernului, considerand ca obiectivele stabilite in cadrul consiliului director au fost indeplinite.