Mai exact, seria 3 coupé, in varianta de motorizare diesel de doi litri, editia EfficientDynamics cu cateva imbunatatiri aerodinamice suplimentare, precum jante din aliaj in design turbina si suspensie coborata.

Daca nu ati inteles nimic din ceea ce tocmai am scris, inseamna ca probabil nu sunteti unul dintre cei 1.500-2.500 de romani care isi cumpara in fiecare an un automobil BMW nou si voi reformula: un model coupé (deci o masina cu alura sportiva, cu doua usi), cu 163 de cai-putere, suficienti pentru a ajunge de la zero la 100 de kilometri pe ora in circa 7,5 secunde si cu un consum de putin peste patru litri de motorina la 100 de kilometri.

Iar daca tot am intrat in categoria cifrelor si a datelor statistice, adaug inca un amanunt important, pe langa pretul de circa 30.000 de euro al masinii.

Clasa medie, in care este incadrat BMW Seria 3, reprezinta cea mai importanta miza pentru orice producator de lux, deoarece reprezinta segmentul cu cea mai mare pondere in vanzari si implicit profituri. |n 2009, de exemplu, din cele peste un milion de masini BMW vandute, aproape 400.000 au fost din Seria 3.

Valorile sunt apropiate si in cazul Mercedes, unde, dintre cele aproape un milion de masini vandute in acelasi interval, C-Klasse (modelul vandut in clasa medie de Mercedes) a contribuit cu 323.000 de unitati, dar si in cazul Audi, unde modelul A4 a adus cam o treime dintre cele peste 900.000 de masini vandute. Ca o paranteza, aceasta statistica globala nu se aplica in Romania, o tara unde cel mai vandut model al BMW este un vehicul de teren – X5, mult mai versatil in cazul drumurilor tot mai accidentate din tara.

Cititi mai multe despre mitul masinii germane sau cum se face marketing pe bavareza, pe www.businessmagazin.ro.