"Invitam toate statele membre sa desfasoare investigatii la nivel national. Trebuie sa avem intregul cadru pentru a sti daca si cat de multe vehicule certificate in UE au fost echipate cu sisteme care incalca reglementarile Uniunii Europene (sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare - n. r.)", a afirmat, joi, purtatorul de cuvant al Comisiei Europene, Lucia Caudet. 

CE a propus o noua legislatie care sa intareasca regimul de testare a vehiculelor, pentru a produce rezultate mai apropiate de conditiile reale de sofat. De asemenea, se va analiza daca sistemul prin care se aproba noile modele pe piata ar trebui schimbat, in acest sens urmand sa fie organizata o reuniune cu autoritatile nationale, insa nu se stie cand. 

De asemenea, si Ministerul Transporturilor din Germania a anuntat ca verificarile vehiculelor nu vor fi limitate la Volkswagen. 

Board-ul de supervizare al Volkswagen se va reuni vineri si l-ar putea alege pe seful Porsche, Matthias Muller, ca viitor director general al grupului VW, au declarat surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.

El il va inlocui pe Martin Winterkorn, care a demisionat din cauza scandalului emisiilor. 

Agentiile de evaluare financiara Standard & Poor's si Moody's au avertizat ca ar putea retrograda ratingul VW, din cauza scandalului.

"Ne asteptam ca Volkswagen sa inregistreze costuri substantiale pentru a corecta motoarele masinilor afectate si este posibil sa se confrunte cu amenzi de la autoritatile de reglementare", sustin analistii de la S&P. 

Daunele aduse reputatiei Volkswagen in urma celui mai rasunator scandal din istoria de 78 de ani a companiei ar putea, in ultima instanta, afecta castigurile viitoare ale acesteia, apreciaza analistii Moody's.

Miercuri, agentia de evaluare financiara Fitch a plasat ratingul VW sub supraveghere, cu implicatii negative, pana cand impactul scandalului va deveni mai clar. 

La Bursa de la Frankfurt, joi, actiunile VW au inchis in scadere cu 2,7%, la 117,75 euro. 

Volkswagen este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluarii era mai ridicat, sustine Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA).