Alianta Renault-Nissan reprezinta un parteneriat strategic intre compania franceza si cea nipona, lansat in 1999. Renault detine o participatie de 43,4% din actiunile Nissan, iar Nissan 15% din actiunile Renault. Renault-Nissan controleaza, in parteneriat cu o companie rusa de stat, producatorul auto AVTOVAZ, cel mai mare din Rusia.

In plus, Renault-Nissan are colaborari cu alte companii auto, precum Daimler (Germania), Mitsubishi (Japonia), Dongfeng (China) si Ashok Leyland (India).

"Cererea solida pe cele mai importante piete la nivel global a compensat cresterea anemica si scaderile din alte regiuni. Vor exista intotdeauna perioade de instabilitate regionala, dar ramanem increzatori. In industria auto conteaza cresterea pe termen lung, iar alianta Renault-Nissan este bine pozitionata pentru a continua sa joace un rol major pe toate segmentele (de piata, n.r.) la nivel global", a declarat Carlos Ghosn, director general si presedinte al aliantei Renault-Nissan, citat de Automotive news, scrie Mediafax.

Renault a vandut 2,628 milioane de masini anul trecut, in crestere cu 3,1% fata de anul anterior. Livrarile in Europa au urcat cu 2,4%, la 1,3 milioane, in pofida declinului pietei pe ansamblu cu 1,7%.

Nissan Motor a vandut 5,1 milioane de masini anul trecut, in urcare cu 3,3% fata de 2012. Compania a inregistrat in continuare livrari mai mari de 1 milion de unitati pe fiecare din cele mai mari piete ale sale, China si SUA.

Cele mai importante 10 piete ale Renault-Nissan au fost anul trecut China, SUA, Rusia, Japonia, Franta, Mexic, Brazilia, Germania, Marea Britanie si Turcia.