Lincoln e insa mult mai mult decat un SUV. Si a fost in istoria Ford din 1922 pana azi, adica dupa 5 ani de la infiintare.

In 1942 a inceput traditia unui model limuzina Continental. Generatiile acestei masini au continuat pana in 1997, insa forma si succesul au scazut ambele.

Lincoln a mai ramas in piata cu niste modele care se vand 99,99% numai in SUA. Se mai gaseste insa cate un european excentric din an in Pasti-ca tot vine acum.

La Salonul de la New York, Lincoln - adica Ford, promite resurectia modelului Continental. Iar ceea ce vedem in imaginile astea este fabulos. Ne cam schimba complet ideea de limuzina asa cum o stim de la nemti.

Unii or sa spuna ca are ceva din masinile germane, englezesti si dintr-un Maserati in fata. Nu stim ce are si ce n-are, dar arata exceptional. Are si din musculatura americana, si din liniile nemtesti si din rafinamentul italienesc. Ford le-a adus pe toate intr-un model pe a carui lungime nu a specificat-o producatorul. E mare si asta conteaza.

Stim insa ca are roti pe 21 de inci, deci e o masina mare. Una din descoperirile speciale pentru acest model este o trapa cu un geam special care tine temperatura inauntru cu 18 grade mai mica decat afara.

Lincoln spune ca a folosit inauntru cele mai senzuale material si asta suna intr-adevar excitant pentru un om care-si permite maximum din tot. Alte miracole sunt in spate, unde stopurile, atunci cand nu se aprind, au un aspect de crom ca record estetic la spoilerul cu esapament SF.

Din nou inauntru, proiectantii masinii spun ca scaunele au 30 de moduri in care se pot regla – bineinteles ca sunt combinatii de Lincoln, luate cate Ford. IN sfarsit, partea tare a lucrurilor e ca motorul ramane american 100% - este un V6, turbo, de 3 litri. Are tehnologia EcoBoost – premiata ani la rand cu coronita, mandria companiei Ford.

Puterea nu a fost inca data, dar theoretic trebuie sa fie undeva la 400 de cai judecand oferta actuala raport cai/cilindree. Daca masina asta o sa fie mai mult de un concept, atunci si pretul va fi mult mai mare decat al unui Ford actual. Ca repere putem lua deja un BMW Seria 7 sau un Mercedes Clasa S. Asta inseamna 80.000 de euro plus.

Duminica de la 10:00, la ProMotor pe Sport.ro, vedeti premierele saptamanii la Salonul Auto de la New York.