"Partile au convenit cresteri salariale, incepand cu luna mai, de 180 lei pentru operatori, ceea ce reprezinta 7% din salariul mediu brut la nivel de operatori. In luna mai, operatorii vor primi si o prima exceptionala de 360 lei. In plus, toti angajatii vor primi o prima pentru rezultatul anului 2013, in valoare de 1.400 lei brut, care va fi acordata, de asemenea, in luna mai 2014", potrivit informatiilor furnizate de constructorul auto, preluate de Mediafax.

Constantin Stroe, vicepresedintele CA al constructorului auto, a declarat la inceputul saptamanii trecute ca negocierile prelungite dintre conducerea Automobile Dacia si sindicate pentru contractul colectiv de munca din acest an urmeaza sa se incheie, partile acceptand o "cresterere rezonabila" a salariilor.

El a afirmat ca, in timp ce la Dacia operatorii au incasat anul trecut un salariu mediu brut de 4.428 lei la operatori, nivelul consemnat in economia nationala a fost 2.224 lei, iar pe ramura de profil s-a situat la 2.682 lei.

Salariatii Dacia beneficiaza, printre altele, de o prima de participare la profit, de Paste si de Craciun, de 8 martie, de vacanta, masa calda si transport gratuit, bilete de odihna, ajutor de casatorie si deces, a aratat Stroe.

In 2013, negocierile dintre conducerea constructorului auto si Sindicatul Autoturisme Dacia s-au incheiat la jumatatea lunii aprilie, fiind agreate o crestere a "masei salariale" cu 6% si o prima de rezultat pentru toti angajatii, pentru rezultatul anului 2012, de 1.680 lei brut, potrivit datelor anuntate de companie la acel moment.

Negocierile incepusera in februarie, iar o parte a angajatilor uzinei Dacia din Mioveni au oprit activitatea pe 20 si 21 martie 2013, nemultumiti ca nu a fost semnat contractul colectiv de munca si ca revendicarile salariale cerute de ei nu au fost incluse in document.

Directorul general al Dacia, Nicolas Maure, a declarat la finele lunii februarie a acestui an ca uzina din Mioveni trebuie sa-si pastreze competitivitatea fata de alte fabrici Renault, precum cea din Maroc, iar elementele relevante in acest sens sunt atat accesul facil catre frontiera, cat si mentinea costurilor salariale "la un anumit nivel".