Anvelopele denumite comercial "all seasons" sau 4S, ca si cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate, daca au marcajul specific anvelopelor de zapada (M plus S, M. S., M&S), conform Directivei Consiliului 92/23/CE privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr. 54", au spus oficialii ministerului, scrie Ziarul Financiar.

Astfel, cu toate ca un conducator auto a cheltuit cel putin 1.000 de lei anul trecut pentru a achizitiona un set de anvelope de iarna, acesta este obligat, prin lege, de la 1 noiembrie 2011, sa cumpere un alt set in cazul in care va rula pe un drum acoperit cu gheata, zapada sau polei. Un conducator auto trebuie sa achizitioneze anvelope omologate, in concordanta cu cele inscrise de catre RAR in cartea de identitate a vehiculului si care poarta marcajul M plus S (sau M.S, sau M&S).

In acelasi timp, RAR si Ministerul Transporturilor nu recomanda anvelope de iarna second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care inaltimea profilului lor este mai mica de 4 mm.

Noua legislatie a fost publicata in Monitorul Oficial in data de 31 ianuarie din acest an., asigurandu-se astfel o perioada de timp de 9 luni pentru ca cei vizati de noua legislatie sa intre in conformitate.

In cazul autovehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mica de 3,5 tone sau cu maxim 9 locuri pe scaune, inclusiv conducatorul auto, sanctiunea pentru nerespectarea prevederilor legale se aplica conducatorului auto de catre reprezentantii Politiei Rutiere conform OUG nr.195/2002, valoarea amenzii fiind de 600 - 1400 lei Êsi se face venit integral la bugetele locale.

Citeste si

De la celularul de peste 1 kg, la smartphone-urile de astazi. Evolutia telefoanelor mobile din 1973 si pana in prezent GALERIE FOTO