Anul acesta drumarii cred ca au gasit solutia pentru a scapa de coloanele de masini inzapezite. Spun ca de vina pentru majoritatea blocajelor sunt camioanele grele echipate necorespunzator cu anvelope de iarna.

Transportatorii de marfa si de persoane vor fi obligati sa aiba anvelope de iarna. In caz contrar vor plati tractarea si amenda in cazul in care vor ramane inzapeziti”, spune Andrei Cristian - director siguranta rutiera CNADNR.

Proiectul este pe masa ministrului transportului Anca Boagiu si ar urma sa intre in vigoare de la 1 noiembrie. Se aplica deocamdata pentru transportatorii de marfa si de persoane, insa responsabilii cauta o varianta care sa ii oblige si pe soferii de turisme. Operatorii privati au sarit ca arsi. Echiparea completa a unui camion mare cu anvelope de iarna se apropie de 30 de mii de lei.

De ce sunt atat de importante anvelopele de iarna? Pentru ca pur si simplu cele de vara nu fac fata in sezonul rece. Diferentele nu sunt doar cele legate de aderenta, ci mai ales de consistenta materialului. Cauciucul din anvelopele de vara spre exemplu se contracta puternic la frig, pe cand cel special pentru sezonul rece ramane suficient de moale pentru a nu derapa mai ales pe carosabilul rece.

Desi temperaturile au scazut deja spre 10 grade si chiar mai jos, putini soferi au facut trecerea la anvelopele de iarna. O numaratoare cu ochiul liber ne arata ca mai putin de un sfert s-au pregatit pentru zapada. Restul vor da vina pe drumari cat de curand.